Inici del període d’inscripcions a les proves Cangur 2018/19

Des de l’any 1996 es realitza a Catalunya la prova Cangur, una activitat impulsada per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontières, de la qual és membre la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM). La inscripció estarà oberta des del 15 de novembre de 2018 al 18 de gener de 2019, i que la prova es realitzarà el dia 21 de març de 2019.

La prova té format de concurs, però el seu autèntic objectiu és que els alumnes participin i dediquin una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements matemàtics específics. Les categories son les següents:

• Cangur primària: alumnes de 5è i 6è de primària (enllaç).
  • Cangur123: alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO (enllaç).
  • Cangur 4t d’ESO i Batxillerat (enllaç).

Pensem que la participació en aquesta prova pot ser una bona oportunitat per introduir a l’aula unes matemàtiques diferents a les habituals i treballar, de forma lúdica i innovadora, aspectes referents a les competències associades a la resolució de problemes.

Per a més informació sobre les proves cangur podeu consultar l’enllaç següent: www.cangur.org