21 de març. Dia mundial de la poesia

Aquest proper dijous 21 de març es commemora un nou dia mundial de la poesia. L’Institut de les Lletres Catalanes (ILC) el promociona escollint un autor i un dels seus poemes més
emblemàtics i n’elabora un fullet amb l’original en català i també n’ofereix la seva traducció a vint-i-dues llengües. En aquest cas el poema escollit ha estat M’he estimat molt la vida de Vicent Andrés Estellés del que es commemora aquest any el centenari del seu naixement i del qual us van presentar en un article anterior una guia didàctica amb propostes per poder
treballar la seva obra. Per poder celebrar aquest dia us tornem a compartim un seguit de recursos, i n’afegim un parell més, que pensem us poden ajudar a portar la poesia a les aules:

Versos.cat: plataforma que publica poemes, articles i entrevistes de poetes catalans que té com objectiu fomentar la poesia a la xarxa en llengua catalana.

Música de poetes: espai virtual on la poesia i la música entren en contacte, on podreu escoltar versos i llegir cançons, on veureu com artistes i poetes amplifiquen les seves veus. Un recull molt extens de poemes catalans musicats, amb un catàleg de gairebé sis-cents, amb estils ben diversos.

Poesia dibuixada: projecte on l’art, la poesia i l’audiovisual es fusionen per oferir una experiència on cadascuna de les poesies dibuixades integra un poema d’un autor o autora, la veu de Sílvia Bel i les il·lustracions de Marta Bellvehí.

Edu365: recull de tots els recursos disponibles al portal edu365 relacionats amb la poesia i classificats per etapes.

Posseir la poesia: recuperem un recull d’activitats per treballar la poesia amb propostes per a totes les etapes educatives elaborat durant la pandèmia pel Programa Biblioteca Escolar Puntedu.

Blog de la Nati Bergadà: blog de la mestra i psicopedagoga Nati Bergadà amb un gran recull de propostes que amplia la selecció exposada.

Per acabar i commemorar aquest dia us compartim un poema de l’enyorada Joana Raspall:

Invitació
He trobat uns quants mots
al món de la poesia,
no vull quedar-me’ls tots!
Si t’agrada llegir
et faran companyia,