STEAMcat Baix Empordà

El curs passat es va obrir la convocatòria als centres educatius per participar a programes d’innovació pedagògica del Departament d’Educació pel període 2021-2024. Un d’ells va ser el programa STEAMcat, que té com a finalitat generar i potenciar l’interès de l’alumnat d’Educació Infantil i Primària i d’Educació Secundària Obligatòria vers les ciències, la tecnologia, l’enginyeria, les matemàtiques, i la creativitat en aquests àmbits a través del disseny i l’art, i incrementar la presència de dones i de l’alumnat socialment desafavorit en els estudis i professions STEM.

117 centres de Catalunya s’han adherit a aquest programa d’innovació, entre d’ells 5 del Baix Empordà: l’Escola Guillem de Montgrí de Torroella de Montgrí, l’INS Nou Palafrugell, l’Escola Vedruna i el Prats de la Carrera de Palafrugell i l’INS Sant Feliu de Guíxols. Des del Servei Educatiu del Baix Empordà estem molt satisfets que el Baix Empordà sigui ja territori #STEAMcat.

STEAMcat ofereix al llarg del curs una sèrie de propostes educatives per generar el debat al voltant de les steam. Una d’elles tindrà lloc els propers 20, 21, 22 i 23 d’octubre, la 7a conferència internacional STEAMconf Barcelona 2021. STEAMConf Barcelona 2021 Live posa l’accent, un any més, en l’experiència real, i convida cinc apassionats ‘dones i homes d’acció’ que, fent ús de la mirada integral sobre el món que ens proporciona l’STEAM i l’aprenentatge basat en el FER, acompanyen nois i noies des de pre-escolar, al llarg de tot el recorregut de la seva trajectòria d’aprenentatge formal i informal.

Cal inscripció prèvia aquí. Podeu veure el programa de les jornades al següent enllaç.