Rodajocs curs 23/24

Aquest mes de març encetem el primer Rodajoc de la Comarca del Baix Empordà, el Rodajoc de L’Estartit, on es trobaran tots els alumnes de 3r i 4t de les escoles de Torroella, L’Estartit, Pals, Verges i de la ZER Montgrí a la població de L’Estartit. Després donarem pas al Rodajoc de Sant Feliu, La Bisbal, Palamós, Palafrugell i finalment Vall d’Aro.

Enguany, aquest curs 23/24 el Rodajoc de Sant Feliu realitzarà dues jornades, una pels alumnes de 4t i una pels alumnes I5.

El Rodajoc és la part visible i pràctica d’aquesta proposta i un punt de trobada i unió del treball que fan els centres educatius amb el Consell Esportiu i el Servei Educatiu del Baix Empordà. Els objectius del projecte s’estructuren des de la perspectiva de l’alumnat i des de la dels docents d’educació física.

Objectius d’aprenentatge per l’alumnat:

• Donar a conèixer un ventall de jocs de diferents temàtiques.
  • Afavorir les relacions personals entre l’alumnat de diferents centres i cultures.
  • Fomentar l’interès i el respecte per l’entorn.
  • Conèixer, acceptar i complir les normes de cada joc.
  • Propiciar la recuperació de diferents jocs tradicionals com a font de patrimoni i intercanvi cultural.

Objectius d’aprenentatge dels docents:

• Col·laborar amb la resta de professorat de la zona i amb el Consell Esportiu.
  • Crear espais de debat i d’intercanvi d’experiències en l’àmbit de l’educació física.
  • Crear una comissió de treball amb aquest professorat.
  • Fomentar el treball interdisciplinari entre diferents àrees i professorat.
  • Donar noves estratègies de treball a les escoles.

Aquest projecte és possible gràcies a la implicació de diferents d’instituts del Baix Empordà, on els seus alumnes fan de monitors del Rodajoc, als Ajuntaments de les poblacions escollides, cedint els espais, l’esmorzar i la cura del trànsit i al Consell Esportiu del Baix Empordà

Moltes gràcies a tothom i bon Rodajoc!