Recull de recursos Sant Jordi 2024

Sant Jordi és una celebració que combina la veneració a un Sant patró amb el reconeixement de la importància de la literatura i la cultura, creant un dia festiu i emotiu que uneix a les persones a través de l’amor, la literatura i les roses.

Des del CRP, us oferim un llistat de recursos per enriquir les activitats relacionades amb la celebració de Sant Jordi a les escoles:

Vídeos educatius:

La història de Sant Jordi amb ombres xineses

Cantata de la LLegenda de la princesa i Sant Jordi

Excursió de Sant Jordi- Titó

Una altra història de Sant Jordi: la dragona, la princesa i el cavaller Sant Jordi

Tallers de creació literària:

L’audioconte Els dracs de Vallfoguera és un bon recurs per treballar la comprensió oral.

Converses de Dracs– Contes per parlar, material que va adreçat a parelles lingüístiques que participen en el programa “Voluntaris per la llengua” i , en general, a totes les persones que volen reforçar l’aprenentatge del català.

Juguem a inventar contes– Voleu passar una bona estona inventant contes? Penseu en possibles personatges, llocs, perills i elements de sort o de felicitat que voleu que intervinguin en el conte, dibuixeu-los en gomets blancs i enganxeu-los en taps de diferents colors. Ja ho tindreu tot preparat per començar a jugar!

Poesia i Jocs– Jocs i activitats que podeu utilitzat per treballar amb l’alumnat el món dels versos.

Realització d’acròstics relacionats amb Sant Jordi

Roba un poema- Activitat per jugar amb la poesia i els títols dels llibres

Manualitats:

Roses: 30 propostes originals per fer roses de Sant Jordi

Punts de llibre: Punts de llibre

Dracs: Manualitats per realitzar (revisar)

Lectures temàtiques del nostre servei de mediateca:

1. Conte ” La Rosa de Sant Jordi”
  2. Conte “El cavaller que no volia lluitar”
  3. Conte “Hi ha res més avorrit que ésser una princesa rosa?”
  4. DVD ” La Llegenda del Drac Vermell”
  5. Cada festa, una cançó
  6. El món dels Castells (un munt de propostes relacionades amb castells i cavallers).
  7. Laboratoris de lectura: Quatre caixes i un univers (IELA MARI), Fils, Paisatges que emocionen

Més recursos:

Poemes de la Nati Bergadà, 60 contes de la llegenda de Sant Jordi (recull de la Nati Bergadà)

La propoSTEAM – Sant Jordi

Edu365

Làmina descarregable de Sant Jordi

Guia de lectures:

Guia de lectures del programa “El gust per la lectura 2024/25”

Guia El Garbell

CLER primavera 2024 (En breu)