Projecte salut i entorn a l’I-E Vila-Romà

L’I-E Vila-Romà ens mostra un projecte que realitza de P3 fins a 1r ESO. En el següent sites hi podeu trobar més informació. A continuació, el centre ens explica en què consisteix aquest projecte. Moltes gràcies per voler explicar-lo!

L’Institut Escola Vila-romà de Palamós educa de manera conjunta, alumnes, docents, famílies i institucions, per a la salut i el compromís amb l’entorn. Tot el centre es bolca en l’organització d’unes setmanes intenses per portar a terme una transformació educativa vinculada al programa Magnet: el treball per projectes, el Projecte Salut i Entorn

Aquest projecte sorgeix d’una pregunta plantejada als alumnes: Què és la salut? Es recullen les respostes i opinions que cada alumne argumenta, se’n fa un anàlisi i se n’extreuen les idees claus amb les que més coincideixen els infants per descriure la salut. Així doncs, descobrim que la salut es recolza sobre quatre pilars fonamentals: alimentació, equilibri psicològic, activitat física i medi ambient.

Ens centrem en el pilar del medi ambient ja que és on els alumnes fan menys referència i per tant considerem que cal un treball més dirigit cap a la cura de l’entorn.

Ha estat el primer projecte que realitzem tots junts, seguint un mateix eix però després cada grup classe ha realitzat activitats independents depenent de la proposta dels alumnes. La valoració ha estat molt positiva i enriquidora. Tothom es mostrava molt motivat i s’han pogut treballar moltes àrees d’una manera propera i útil. Repetirem l’experiència al tercer trimestre amb un altre projecte comú.