Palarobòtica 2023

El proper 19 de maig tindrà lloc la cinquena edició del Palarobòtica, trobada anual de robòtica educativa de tots els centres educatius de Palafrugell. Les activitats previstes són les següents:

• Bee Festival: L’alumnat de P5 (230 aprox) realitzarà en grups 6 jocs/activitats diferents amb els robots seqüenciadors. També podran fer activitats als taller de ciències organitzats per l’Ajuntament.
  • Steam Project: Alumnat de 4t de primària (230 aprox). Per a ells i elles Palarobòtica serà un moment de cocreació. És a dir, la seva activitat serà dissenyar, programar i presentar a la comunitat un prototip/maqueta d’un giny (amb lego wedo) que doni resposta a un repte (per ex: dissenyar un vehicle per al Palafrugell del futur, Palafrugell smart, dissenyar alguna cosa que millori Palafrugell…). El que volem és posar en pràctica (a escala reduïda) el model Design thinking, treball cooperatiu, robòtica i equitat amb els alumnes.
  • Tecno Festival: L’alumnat de secundària (80 aprox) tindrà un espai on presentar als visitants de la fira els projectes de tecnologia que han fet als instituts. Fira de mostra de projectes amb estands interactius. Minilliga de futbol. Robots dissenyats i construïts pels alumnes. Control via Bluetooth app pròpia. Concurs de sumo amb Lego. Exhibició de VEX Robòtics.
  • Palarobòtica professional: Al matí l’alumnat de les escoles de palafrugell tindran un espai on gaudir de la divulgació tecnològica per part d’empreses de Palafrugell. Cicles formatius i empreses.
  • Conferències per a docents: La xerrada serà a càrrec de Núria Salan, química catalana, doctora en ciència dels materials i enginyeria metal·lúrgica, professora de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l’actual presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia (SCT), la filial tècnica de l’Institut d’Estudis Catalans. El tema de la xerrada serà “l’Enginy invisible”. Divulgació en clau femenina que ens presenta la vida de dones i els seus descobriments o aportacions, que han canviat la història i han fet progressar a la humanitat. Visibilitzar totes aquelles dones desconegudes però que han fet història pels seus descobriments o les seves idees.