Nova modalitat de formació: Itineraris Formatius

Aquest curs ens estrenem amb una nova modalitat de formació: els Itineraris Formatius, que són una barreja entre els tallers en centre i les Formacions Internes de Centre (FIC).

En total a la nostra comarca es realitzaran  5 itineraris relacionats amb temàtiques i àmbits diversos:

• Mesures i suports universals:  pretén cercar  mesures necessàries per introduir les accions i pràctiques, de caràcter preventiu i proactiu, que permetin flexibilitzar el context d’aprenentatge, i  proporcionar als alumnes estratègies per facilitar-los l’accés a l’aprenentatge i la participació.
  • Instruments d’avaluació:  vol donar a conèixer i aprofundir en els instruments d’avaluació per treballar d’una manera més competencial.
  • Matemàtiques manipulatives:  itinerari destinat a enfortir la formació del professorat per capacitar-lo en la resposta educativa al treball competencial de matemàtiques.
  • Metodologies globalitzadores:  enfocat a conèixer i introduir les metodologies  que afavoreixin l’adquisició de coneixements, habilitats i estratègies competencials per part de l’alumnat, així com atendre els alumnes des d’un punt de vista inclusiu.
  • Resolució de conflictes: oferirà eines per transformar les relacions i millorar-les, fer canvis personals i socials, aprendre noves i millors maneres d’afrontar i resoldre els problemes.

Aquests itineraris arribaran a un total de 22 centres de la comarca, que s’hi han acollit en funció de les seves necessitats formatives particulars. Hi haurà sessions virtuals conjuntes, i sessions de treball “individual” (en centre), que ha de permetre l’aplicació i la transferència dels continguts, i que el grau d’aprofitament de la formació sigui el més elevat possible.

Per dur a terme els itineraris, el CRP ha buscat professionals experts en els temes dels quals es fa itinerari, i a través de les aules virtuals es desenvoluparan les sessions i s’hi podrà trobar tota la informació referent.

Esperem que aquesta nova modalitat sigui una bona fòrmula per fer arribar l’activitat formativa al màxim nombre de centres i de docents.