Lliga de debat a l’INS Puig Cargol

L’INS Puig Cargol de Calonge i Sant Antoni ens ha fet arribar a través del formulari de bones pràctiques l’activitat que us presentem, que porta per nom Lliga de debat. Els objectius principals eren crear un discurs coherent sobre una temàtica determinada, saber definir línies argumentals independents a les creences o posicionaments personals, documentar-se per tal de justificar i defensar els arguments i, finalment, millorar la competència comunicativa.

Aquesta activitat s’inspira en la Lliga de Debat de Secundària. En aquest cas, s’han creat grups heterogenis de 4 o 5 alumnes i havien d’escollir un tema dels quatre que se’ls presentaven. Un cop escollit, havien de buscar informació, organitzar-la i ordenar-la per tenir les idees clares el dia del debat. Després d’assajar els arguments, per sorteig es porta a terme una primera ronda de debat de la qual sortiran dos grups guanyadors, que es disputaran la final. De cada grup classe, en sortirà un guanyador de la lliga de debat.

La valoració per part de l’alumnat ha estat molt positiva. Els alumnes consideren que han après molt del tema tractat i han pogut comprovar que totes les postures es poden defensar si s’utilitzen arguments prou convincents.

Podeu veure el resultat d’aquesta activitat al següent enllaç del Youtube.