L’INS Ridaura distingit amb el segell internacional “LabelFrancÉducation”

El passat dimarts 16 de gener 2024, l’INS Ridaura va rebre, de la mà del Cònsol General de França a Barcelona, M. Olivier Ramadour, l’acreditació internacional LabelFrancÉducation, que certifica i premia el centre per oferir un ensenyament bilingüe de la llengua i la cultura franceses de la màxima qualitat i excel·lència, alhora que ofereix l’ensenyament de disciplines no lingüístiques en aquesta llengua.

A la cerimònia de lliurament van participar nombroses personalitats de l’àmbit polític, acadèmic i educatiu, les quals van dirigir paraules de satisfacció i agraïment (per ordre d’intervenció) :

• Sr. Xavier Vilà, Adjunt de Direcció dels Serveis Territorials de Girona del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya
  • Mme Rose-Marie Boronat, Directora de l’Alliance Française de Girona
  • M. Carles Ramírez, Cap del Département de Langue et Littérature françaises i Coordinador DELF – Section Bilingue de l’INS Ridaura
  • M. Olivier Ramadour, Cònsol Général de França a Barcelona
  • Sra. Núria Albertí, Directora de l’INS Ridaura
  • Sra. Sònia Rodríguez, Regidora d’Ensenyament de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro
  • Sr. Maurici Jiménez, Alcalde de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró

L’acte, presentat pels alumnes de BB2 Liza A. Laurent i Eliott Guedon, va comptar amb una trentena de personalitats convidades, entre les quals hi havia també la Responsable de Cooperació Lingüística i Educativa de l’Ambaixada de França, Laure Juanchich, els exdirectors de l’Institut Ridaura, Lluís Vinyas i Sandra Solsona, tot l’equip de professorat de Francès, GEP i BatxiBac, les directores de totes les escoles de primària de la Vall d’Aro, els cossos de seguretat de Mossos d’Esquadra i Policies Locals d’ambdues poblacions, el CRP Baix Empordà i l’AFA INS Ridaura, així com l’alumnat de francès de 4t d’ESO i de BatxiBac i l’Equip Directiu del centre al complet.

El Departament de Francès, per la seva banda, va mostrar la seva satisfacció i orgull de formar part d’aquesta comunitat educativa compromesa amb l’ensenyament bilingüe francòfon. Totes les parts van coincidir a remarcar que aquest reconeixement reforçarà la qualitat i la visibilitat d’aquest projecte lingüístic, així com la motivació i l’èxit de l’alumnat.

“L’acreditació LabelFrancÉducation no és un objectiu o una finalitat. L’entenem com un reconeixement al bon treball i a l’esforç de tot un equip en oferir una educació de qualitat.”

D’aquesta notícia s’han fet ressò diversos mitjans de comunicació :

– TV Costa Brava : “L’INS Ridaura rep el segell educatiu Label France Éducation”
– Programa “Fet a mida” de la Xarxa Audiovisual Local de Catalunya : “Reconeixen l’excel·lència de l’ensenyament francès a l’INS Ridaura”
– Informatius TV Girona (del minut 4’00” al 6’20”) : “L’INS Ridaura reconegut amb el segell internacional LabelFrancÉducation”
– Ràdio Platja d’Aro : “L’INS Ridaura distingit amb el segell internacional Label France Éducation”
– Ràdio Capital Empordà : “L’INS Ridaura rep el segell internacional Label France Éducation”
– Punt Avui : “El francès que ajuda a fer caure fronteres”
– Revista del Baix Empordà : “L’INS Ridaura rep el segell internacional Label France Éducation”