I Daró Folk Escolar de la Bisbal i rodalies

Després de la incertesa dels primers mesos de curs, arran de la pandèmia, l’empenta de les persones que van iniciar el Seminari de Música de la Bisbal i rodalies fa que tiri endavant el projecte de realitzar el I Daró Folk Escolar de la Bisbal. Els mestres de les escoles (Cor de Maria, ESC Joan de Margarit, ESC Mas Clarà, ESC L’Empordanet, ESC Forallac i ESC El Rodonell de Corçà) es van involucrar en el projecte amb molt d’entusiasme, i al llarg de tot el curs van fer trobades per aprendre danses, de la mà d’en Jordi Bassa, membre de l’associació Arpa de Bec.

Però fem una mica d’història, què és el Daró Folk?

Fa deu anys uns quants bisbalencs i bisbalenques a qui els agradaven les danses tradicionals i la música folk vam començar un projecte, el Festival Daró Folk. Així doncs, de la mà de l’associació Arpa de Bec, es van programar, tots els divendres, al vespre, de maig i juny, danses tradicionals a la plaça Major de la Bisbal.

El Festival és tot un èxit, i la gent de la Bisbal i rodalies se’l espera amb delit. Cada cop més mainada participa en totes les jornades. Per aquest motiu neix el Daró Folk Escolar, per animar a la mainada a ballar tots junts a la plaça Major i conèixer aquestes danses amb tanta història darrera seu.

En la I edició del Daró Folk Escolar, 8 de juny de 2021 al Parc Infantil 8 de març, es van ballar les següents danses:

1- L’Estapera, popular de Terrassa.
2- El Cercle Circassià, procedent del Regne Unit però d’origen oriental.
3- La Xampanya o xapelloise, procedent d’Occitània
4- El Tsadik Katamar, o dansa de l es palmeres, que ens arriba de l’Orient Mitjà.
5- La Polca d’Ours, que representa l es danses pirinenques.

Agrair la col·laboració de: Associació ARPA DE BEC, Ajuntament de la Bisbal, Àrea d’Ensenyament de la Bisbal, Escola de Municipal de Música Conrad Saló, Cor de Maria, ESC Joan de Margarit, ESC Mas Clarà, ESC l’Empordanet, ESC Forallac, ESC El Rodonell de Corçà i a totes les seves AMPAS i/o AFAS.

I felicitar a tots els mestres de música que han portat endavant aquesta iniciativa per tal que els infants puguin gaudir de la música en directe i de la dansa compartida! Enhorabona!

Tot seguit us deixem dos vídeos (edició curta i edició llarga), gentilesa de la família Codolar-Duch.

Edició curta:

Edició llarga: