Formacions d’Estratègia Digital de Centre

L’estratègia digital de centre (EDC) defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

En finalitzar el curs 22-23, tots els centres educatius de Catalunya han de tenir elaborada la seva estratègia digital de centre. Per aquest motiu, els centres educatius estan duent a terme des del curs passat una sèrie de formacions en estratègia digital de centre.

En l’àmbit del Baix Empordà, durant el curs 21-22 17 centres van fer la Formació Interna de Centre (FIC) Elaboració de l’Estratègia Digital de Centre de 30 hores de durada. En aquest curs 22-23, 37 centres més estan fent la FIC (de 30 o 40h) i els 17 centres que van fer la FIC el curs passat faran el taller de 10h per arribar a les 40 hores de formació en estratègia digital de centre. Finalment, el curs 23-24 acabaran de fer la formació 4 centres.

D’aquesta manera, la totalitat dels centres educatius del Baix Empordà hauran realitzat formació en EDC. Cal destacar, també, la feina d’acompanyament que han fet els quatre mentors digitals (Jordi Roura, Francesc Nadal, Mercè Vilà i Raül Batallé) a tots els centres en l’elaboració de l’estratègia digital de centre.