Decorem la nostra biblioteca a l’ESC Ardenya

L’ESC Ardenya de Sant Feliu de Guíxols ens explica el projecte que han dut a terme a la seva biblioteca. Moltes gràcies per ensenyar-nos-el!

La comissió de biblioteca ha anat proposant diferents activitats de dinamització de les biblioteques d’aula amb l’objectiu general de fomentar la lectura, fer participar als alumnes en la decoració de la biblioteca d’aula i crear un ambient adequat que fomenti la lectura.

Cada grup classe elaborarà la decoració de la seva biblioteca d’aula. Després es faran fotografies, i un vídeo i es farà difusió a la pàgina web del centre (espai Nodes) Es farà una votació per decidir quines són les 3 classes més ben decorades (decidir si es vol fer o no el concurs). Es farà un mural gran amb una fotografia de totes les decoracions de les aules. El Títol: LES NOSTRES BIBLIOTEQUES D’AULA. Amb aquesta primera activitat a més de les competències relacionades amb la lectura, també es vol fomentar el treball en grup, el respecte per les idees dels altres, posar-se d’acord, saber escoltar i la pertinença al grup. A l’activitat també es pot implicar la mestra de plàstica. La idea és que els alumnes facin seu el racó o espai destinat a la biblioteca d’aula. S’envia un escrit als mestres per llegir als seus alumnes i així, animar-los a decorar la seva biblioteca d’aula.

L’activitat ha aconseguit un distintiu digital Biblioteques escolars de Catalunya (Projecte Puntedu).