Des del programa Sigues tu de Dipsalut ens ofereixen aquest conte “Conte per a moments difícils” per acompanyar als nostres infants en aquells moments traumàtics (accidents, tragèdies naturals, delictes violents, abusos i altres) amb l’objectiu de reduir el risc de desenvolupar patologies posteriors al fet traumàtic i facilitar que les persones puguin recuperar el control de les seves vides.
Com a docents, familiars... sabem acompanyar adequadament als infants en moments de crisi?
Aquest conte és una eina per ajudar–nos en aquesta difícil però importantíssima tasca preventiva. Ens pot ser útil per orientar i ajudar els infants en situacions tràgiques, tristes i incertes, o bé durant canvis sobtats i importants. Pot ser un bon punt de partida perquè connectin amb allò que senten, perquè posin nom a les seves emocions, les expressin, les normalitzin i les gestionin.
L‘autora del conte és la Verònica Brea Jiménez, mestra i psicòloga del Servei d‘Emergències Psicològiques de Dipsalut i la il·lustradora és Montse Fletas Torrent. L’edició és a càrrec de Dipsalut (Organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona).



