
El Museu de la Pesca i el CRP SEBE sumen esforços en una formació que converteix la mar en un espai d’estudi i aprenentatge per al professorat.
La mar no és només un paisatge que ens envolta; és un sistema complex, un llegat cultural i un motor biològic que sovint desconeixem malgrat la seva proximitat. Amb aquesta premissa, s’ha celebrat la segona edició del taller obert de l’Aula Blava, una iniciativa conjunta entre el Museu de la Pesca i el Centre de Recursos Pedagògics del Baix Empordà (SEBE). L’objectiu? Alimentar l’interès dels docents per la mar per tal de transmetre -ho amb rigor i passió a les aules.
Més enllà de la superfície
Aquest segon curs ha estat una immersió en tota regla en el coneixement marí. El programa ha ofert als participants les claus per interpretar la mar des de diverses òptiques:
La construcció d’instruments per a mesurar paràmetres oceànics costaners i la seva aplicació a l’aula. Joan Puigdefàbregas. UPC Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental.
Taller sobre reserves marines Fundació Alive
Didàctica de l’objecte. Dra. Lada Servitja UdG Departament de Didàctiques Específiques. Didàctiques de les Ciències Socials.
Orientacions metodològiques per treballar la ciència a l’aula per l’educació per la sostenibilitat Dra. Marta Gual. UdG Departament de Didàctiques Específiques. Didàctiques de les Ciències Ambientals.
50 anys d’observació meteorològica i marítima a la Costa Brava. Josep Pascual. Observador Meteorològic de l’Estartit.
Projectes de Robòtica Submarina de la Universitat de Girona
Dr. Xavier Cufí. UdG Departament d’Arquitectura i Tecnologia de Computadors
Naveguem? Taller de cartografia marítima. Raül Mata. Tècnic de patrimoni marítim del Museu de la Pesca
Arqueologia subaquàtica a l’aula. Guillem Mauri. Centre d’Arqueologia Subaquàtica de Catalunya
La cuina del peix. Educació i identitat. Narcís Oliu i Glòria Ñaco
Espai de Peix – Museu de la Pesca
Una aliança per l’alfabetització oceànica
La col·laboració entre el Museu i el Departament d’Educació és la clau que fa possible aquesta transferència de coneixement. El Museu aporta l’expertesa i el contingut; el CRP facilita la connexió amb la realitat escolar. El resultat és una comunitat educativa més formada, més crítica i, sobretot, més connectada amb el seu entorn immediat.
L’Aula Blava es consolida, així, com l’espai de referència per a tothom que creu que, per estimar i protegir la mar, primer cal conèixer-la a fons.
Us convidem a participar-hi a la tercera edició del curs vinent


