Concurs Jo tinc la paraula

El curs 2018-2019 el Departament d’Educació impulsa el programa Tenim la paraula!, amb el qual s’estableix com a objectiu millorar la competència comunicativa dels alumnes per augmentar-ne la capacitat de comunicació i el rendiment acadèmic, i així afavorir-ne l’èxit educatiu.

En el context del programa Tenim la paraula, que el Departament d’Educació impulsa des del curs 2019-2020, s’han previst un seguit d’actuacions que interpel·lin directament l’alumnat de secundària i batxillerat en l’ús i la millora de la comunicació oral tant a l’aula com en altres contextos d’interacció.

Una d’aquestes actuacions és el I concurs Jo tinc la paraula, que té com a objectiu provocar la reflexió per part de l’alumnat de secundària i batxillerat sobre els components que fan que la comunicació oral sigui eficaç. Amb un enregistrament de vídeo, a la manera d’un youtuber, podran expressar-se i comunicar les seves idees, opinions, dubtes, experiències, etc.

Per participar amb un vídeo al I concurs Jo tinc la paraula cal seguir els passos següents:

• Penjar el vídeo a l’Instagram del centre educatiu amb el hashtag #JOTINCLAPARAULA. Si el centre no disposa d’Instagram, haurà d’enviar l’enllaç de la seva pàgina web on s’hagi penjat el vídeo al correu electrònic tenimlaparaula@xtec.cat, amb l’assumpte: Concurs JOTINCLAPARAULA.
  • Al mateix temps, el centre ha de fer arribar a aquest mateix correu electrònic, tenimlaparaula@xtec.cat, indicant a l’assumpte Concurs JOTINCLAPARAULA, aquest full d’inscripció emplenat. L’enviament d’aquesta inscripció implica l’acceptació de les bases i el vistiplau del centre a la participació de l’alumne o dels alumnes al concurs.
  • El vídeo ha de tenir un títol identificatiu i a continuació s’ha d’especificar a quin tutorial fa referència.
    Títol del vídeo_Tema del tutorial seleccionat
    Per exemple:
    El cor se’m dispara_ Por a parlar en públic
    El cos i jo_ El llenguatge no verbal
  • També cal indicar en el text de publicació de l’Instagram, el nom de l’alumne o alumnes, el centre educatiu i la categoria (A-B-C).
  • Acabat el període per presentar-se al concurs, es farà una selecció dels vídeos que s’adeqüin a les bases i es penjaran al canal de la plataforma YouTube Concurs Jo tinc la paraula.

El veredicte del jurat es farà conèixer en el transcurs d’un acte públic de lliurament dels premis, al qual es convidarà a tots els alumnes finalistes, famílies i comunitat educativa en general.

El premi consistirà en un curs per a youtubers de creació i edició de contingut, i un diploma acreditatiu.

Els vídeos premiats també es penjaran al web del Departament d’Educació del programa Tenim la paraula.

El període de lliurament dels vídeos és del 27 d’octubre de 2020 al 16 de febrer de 2021.

Si voleu més informació del I Concurs Jo tinc la paraula podeu clicar el següent enllaç.

Des del LIC us animem a participar d’aquesta iniciativa publicant els vostres vídeos o visionant els diferents temes proposats amb el vostre alumnat per tal d’aprofundir en el treball de la llengua oral d’una manera propera als joves.

“La conversa és el procés bàsic i essencial que des de sempre ha cohesionat els éssers humans.” Peter Senge