Activitats de formació del 2n torn Pla de Formació de zona curs 23-24

Us informem que ja estan publicades les activitats programades pel segon torn formatiu del Pla de Formació de Zona 2023-24. A continuació trobareu el calendari general, però us informem que les inscripcions comencen el dia 8 de gener:

Com formalitzar la inscripció?

1. Buscar la formació dins el llistat de les activitats (recordeu que les formacions amb la inscripció oberta tenen una fletxa vermella al lateral esquerre).
  2. Fer la inscripció amb correu corporatiu XTEC. Si teniu alguna dificultat podeu consultar l’apartat Gestió d’usuaris: http://xtec.gencat.cat/ca/at_usuari/gestio/

Podreu consultar les adjudicacions a partir del 30 de gener a La meva formació – Les meves activitats.

Us recordem, també, que en aquest segon torn hi ha dues activitats obertes a tots els docents de la comarca. Us en donem més detall:

1- Les gavarres, una extensió de l’aula:

Voleu donar a conèixer les Gavarres als vostres alumnes? No us perdeu aquest taller de 20 hores que us acostarà als diferents valors del massís i com aquests poden ser treballats a les aules dels nostres centres.

Les Gavarres amaguen natura i cultura, empremtes humanes i ecosistemes, hàbitats i entorns els quals poden ser treballats pels alumnes com a reforç del seu currículum escolar. La formació pretén donar als docents les eines necessàries per acostar als seus alumnes el paisatge del seu entorn.

El diàleg que establirem es realitzarà també des d’un punt de vista crític amb la situació actual del nostre patrimoni i de la relació comunitat-entorn.

Aquest taller es durà a terme durant quatre dissabtes de 9:00h a 13:00h:

• 17 de febrer. Tastet de Gavarres. Can Vilallonga de Cassà de la Selva. Punt de trobada.
  • 2 de març. Les Gavarres a vista d’ocell al Castell de Sant Miquel (Celrà)
  • 16 de març. L’evolució de la vida a les Gavarres a la Vall de Bell-lloch (Palamós). Punt de trobada.
  • 20 d’abril. L’aigua a les Gavarres. A la Palanca de Cruïlles. Punt de trobada.

Hi ha places limitades. Us podeu inscriure al següent enllaç.

2- Reacciona’t pels ecosistemes aquàtics continentals:

El dissabte 9 de març de 2024 de 9 a 14h tindrà lloc a Can Vilallonga (Cassà de la Selva) la formació Reacciona’t pels ecosistemes aquàtics continentals.

Està adreçada a professorat de secundària i organitzada per la Sorellona.

En aquest taller de 10 hores (5 hores de la jornada i 5 hores d’altres tasques que es proposaran) està previst treballar continguts relacionats amb els medis aquàtics continentals, les seves problemàtiques actuals (sequera, canvi climàtic, contaminació, entre d’altres), aprendre els éssers vius que els habiten (fauna i flora) i les seves relacions…I, per acabar, es farà una petita excursió al medi natural per explicar una sèrie de bones pràctiques en les sortides escolars a la natura.

Per a més informació i per realitzar la inscripció, consulteu el següent enllaç.