En aquest nou curs escolar, i per la seva 18a edició, el concurs Joves i Mobilitat, organitzat pel RACC amb la col·laboració del Servei Català de Trànsit i dels Departaments d’Interior i d’Educació de la Generalitat de Catalunya, ha escollit el tema “Tothom és vianant. Respectem-nos!”.
Es tracta d’una temàtica que vol posar èmfasi en la forma en que tothom es desplaça alguna vegada: a peu. Ja sigui per anar a la feina, a l’escola, a fer compres o simplement per passejar, tothom és alguna vegada vianant i és essencial mantenir una actitud respectuosa cap al altres per contribuir a una convivència harmònica i segura en l’espai públic.
El concurs vol contribuir a afavorir la reflexió dels adolescents i joves envers la mobilitat entesa com un sistema social de convivència i responsabilitat, amb diversitat de modes i d’usos i basat en determinades actituds i valors, amb especial èmfasi en la seguretat viària.
I és important perquè els adolescents i joves constitueixen un segment social essencial perquè marquen el futur de la mobilitat a curt i mitjà termini. En aquest futur, les tendències actuals indiquen que aposten per l’ús, per compartir, per la sostenibilitat, la tecnologia i la mobilitat multimodal, en un entorn no exempt de riscos als quals s’afegeixen els factors intrínsecs a la seva edat i circumstància vital.
Més informació al següent enllaç.



