Projecte L’escola al mar

Des de fa 19 anys, l’escola Portitxol de l’Estartit té un conveni amb el Club Nàutic Estartit i Agrorural Surf amb la intenció d’apropar el mar a l’escola. En un primer moment, només els alumnes de cicle superior realitzaven activitats aquàtiques, concretament vela lleugera. Però com explica la Gemma Romanyac, cap d’estudis de l’escola, s’ha volgut extrapolar aquesta experiència a la resta d’alumnat de primària. A cicle inicial, l’alumnat té el primer contacte amb el mar a través de la natació i a cicle mitjà, s’introdueixen en el món del surf. En Carles Giménez, mestre d’Educació Física, comenta que es treballen els continguts curriculars fora de l’escola per tal de conèixer l’entorn més proper. Ho corrobora Olga Salazar, directora de l’escola, que explica que aquestes activitats serveixen per vincular-se al poble.

En el següent enllaç, podreu veure la notícia que Televisió Costa Brava ha fet d’aquest projecte. Moltes gràcies, Escola Portitxol, per compartir aquesta iniciativa!