VII JORNADA ED.INFANTIL 0-6

LES ESCOLES BRESSOL MUNICIPALS DE VIC: UN REFERENT D’INNOVACIÓ I CANVI EDUCATIU

Viu una oportunitat per descobrir-te tot redescobrint l’infant.

Les ganes de canvi educatiu et mouen però no saps per on començar, o quin pot ser el pas següent?

T’agradaria harmonitzar els espais , els ritmes de l’escola?

T’identifiques en el: “Si no fos per… podria fer… o en el “Si tingués …podria…”?

Continguts:

• Els processos de canvi: possibilitats en front les dificultats.
  • Els espais i materials, la vida quotidiana i l’educació emocional com a pilars i eixos vertebradors de tot el procés educatiu.
  • El rol de l’educador: un canvi de mirada
  • L’equip educatiu: un treball de cohesió i fortalesa a l’escola bressol

Objectius:

• Apropar una mirada conscient al disseny dels espais i materials a la vida quotidiana i als diferents moments de l’escola bressol.
  • Reflexionar sobre el paper de l’educador.
  • Fer una aproximació sobre la importància de l’acompanyament emocional als infants.
  • Donar valor a l’equip i mostrar la importància de la cohesió i l’acompanyament al professional per garantir la qualitat de l’atenció a l’infant i família.
  • Generar qüestionament, reflexió, moviment en la pràctica educativa.
  • Promoure canvis d’innovació eductiva.
  • Mostrar la possibilitat i l’oportunitat de convertir-nos en promotors del canvi.

Planificació de la Jornada:

LLoc: Centre Cívic Can Pau Raba. Carrer Raval Cortinas 24. Vic

9.30h Benvinguda i lliurement documentació.

9.45h Presentació de la jornada.

9.45h a 11.00h Conferència a càrrec de la direcció i les coordinacions de les Escoles Bressol Municipals de Vic: “Co-construint un model educatiu: la consciencia com a motor del canvi”.

11.00h a 11.40h Esmorzar i Desplaçament a les Escoles Bressol Municipals de Vic.

EBMV Caputxins

EBMV Horta Vermella

EBMV Serra Sanferm

• 11.40 a 12.30 visita dels diferents espais i intercanvi amb l’equip educatiu in situ.
  • 12.30h a 13.45h Reflexió – Col·loqui
  • 13.45h Tancament sorpresa