10è ANIVERSARI DEL DANSEM

IMG_2763En un dia espectacular amb temperatures d’estiu, hem gaudit de l’activitat de Dansem que aquest any fa deu anys! Uns 850 infants de cicle inicial de diferents escoles i poblacions han participat en aquesta edició.

Bona part del treball realitzat a l’escola des de l’aula de música, queda reflectit en aquesta trobada de dansaires. Les danses han de traspassar els murs de l’escola per estendre’s i popularitzar-se en la nostra societat com a eina d’intercanvi cultural i de gaudi personal.

El professorat integrant del grup de treball de música del nostre Pla de Formació de Zona ha coordinat les danses i l’organització de la mostra. Hem gaudit amb el Ball de gitanes del Vallès  com a Ball d’entrada i l’alumnat de primer ens ha ballat L’indiot (ball català) i Zermatik ( ball d’origen Israelí) els infants de segon de primària han ballat La xampanya( ball català) i Erva Cidreira ( ball de Portugal)

Hem acabat la festa amb l’animació del grup Bufanúvol.

Escoles participants

Castellar del Vallès :   Bonavista,   El Casal,  El Sol i la Lluna,   Emili Carles Tolrà,  FEDAC Castellar, Joan Blanquer, Mestre Pla, Sant Esteve

Caldes de Montbui :   El Calderí,  Sentmenat,  Can Sorts

Palau-solità i Plegamans :   Folch iTorres

Les danses populars  havien estat expressió de festa, de comunicació i d’animació de les societats rurals i van esdevenir danses de la tradició.

La dansa a l’escola és una activitat motriu i d’expressió corporal,  que està inclosa en la formació integral de l’alumne. Ens ofereix la possibilitat de treballar amb els alumnes partint de la seva globalitat i contemplant les seves tres àrees de la personalitat: la afectiva-social, la motriu-física i la intel·lectual-cognitiva.

La dansa apropa els nens al seu entorn més proper -danses tradicionals i populars- i també  els acosta a altres cultures i països -danses d’arreu del món-.

Article a l’Actual

EL VALLÈS EDUCA. Minut 17:45