Vet aquí una vegada… el Seminari de biblioteca escolar!

Aquest segon trimestre hem començat a trobar-nos al Seminari de Biblioteca Escolar, en formem part 12 centres de la zona i el nostre objectiu és trobar un espai per compartir experiències, dinamitzacions i recursos per tal de fer de la biblioteca escolar un espai obert, ple de recursos i proper que ajudi a generar l’hàbit lector, l’amor per la lectura i la competència informacional entre d’altres.

A l’última sessió hem pogut gaudir de dues dinàmiques.

La primera “L’objecte misteriós“: hem trobat un conte amb la seva caixa corresponent. La dinàmica proposava llegir el conte i un cop llegit, obrir la caixa. Allà hi havia un seguit d’elements relacionats amb el conte i un que no ho estava.

I la segona “Text vs Portada”: un seguit de fragments de textos i una pila de fotos de portades de llibres. Cadascú tenia textos i portades i havíem de trobar-ne les parelles.

Un cop acabades les dinàmiques hem posat en comú idees que se’ns han acudit a través de l’activitat i com podíem enriquir-les.

La segona part de la sessió l’hem destinat a compartir experiències, aquesta setmana ens han explicat activitats i dinamitzacions l’ESC Tatché, l’ESC Mas Rampinyo i l’ESC Reixac.

En el següent vídeo podeu veure com ens ho vam passar i les recomanacions lectores que ens van fer les companyes!

Hem creat un sites on podeu seguir la feina que fem i on hi compartim enllaços d’interès. Esteu convidats a fer-hi un cop d’ull.