Conversa pedagògica: El procés d’inclusió en el nou context educatiu: 4 de novembre a les 17:30!

Dia 4 de novembre de 17,30 a 19,30h entorn virtual Meet. Els assistents rebreu l’enllaç per connectar-vos uns dies abans.

A partir d’una Conversa pedagògica virtual, debatrem i plantejarem qüestions que s’estan generant als nostres centres educatius: què passa amb els nens d’educació especial amb aquesta organització que s’ha de fer de grups i espais?, i amb els de les SIEI?, com afecta aquesta nova situació al procés d’inclusió als centres?, quins canvis organitzatius estan fent i han de fer els centres?, què podem fer per ajudar a la nova situació i que no es perdi el que han fet fins ara?…  Analitzarem situacions reals que ens permetin donar una resposta col·laborativa entre professionals i docents  mitjançant una metodologia activa i participativa.

La conversa pedagògica serà a càrrec de:

Joan Ramírez professor d’Educació Secundària i d’Adults i tècnic docent del Servei d’Educació al llarg de la vida.

– Josep M. Sanahuja professor del Departament de Pedagogia Aplicada (UAB) i director del Centre d’Estudis i Recerca per a una Societat Inclusiva (CERSIN)

Objectius:

• Analitzar la resposta educativa dels centres davant les necessitats específiques de suport educatiu en el nou context generat per la pandèmia.
  • Desenvolupar nous espais de comunicació i orientació personal, emocional i curricular per l’alumnat amb necessitats específiques a la nova realitat dels centres.
  • Cercar propostes inclusives de millora en l’atenció a l’alumnat amb NESE en el nou context.

Continguts:

• Necessitats Educatives. Han aparegut noves necessitats educatives en aquest nou context educatiu? Com les podríem tractar? Noves formes d’exclusió?
  • Organització escolar. Quina resposta hem de donar a la nova realitat dels centres educatius? I les TAC, com les fem servir? Com podem organitzar ara els espais SIEI? Suposa aquesta nova realitat un canvi en les metodologies de treball amb l’alumnat amb NEE?
  • Rol del professional. Quin és el paper que ha de jugar el professional en aquesta nova realitat? Del suport individual al suport d’aula/centre: una oportunitat de canvi (per fi!)?
  • Famílies. Com involucrem les famílies en el nou context educatiu? Com podem crear una oportunitat d’aprenentatge entre els centres i les famílies? Col·laboració: la personalització de la comunicació amb les famílies.
  • Serveis externs. Nous papers, noves funcions, noves responsabilitats?

Per poder fer la inscripció envieu un email a: a8930039@xtec.cat indicant: DNI, Nom, Cognoms, email (XTEC!!!!)  i el centre de treball