Mira’MIR, grafits i art per a l’escola

Si sovint camines per Montcada i Reixac i has passat per sota la C33 deus haver vist els magnífics grafits que s’han pintat a les pilones. Són el resultat del Festival Mira’MIR.

Mirem l’entorn d’una altra manera

Les mestres de l’Escola Reixac ràpidament van veure que els grafits del Mira’MIR oferien una oportunitat excel·lent per l’aprenentatge multidisciplinar: l’observació de les obres d’art, la interpretació d’aquestes, la comparació, la descoberta dels personatges que hi apareixen, l’experiència de convertir un espai quotidià en una galeria d’art oberta, en resum, una ocasió per mirar amb intenció i profunditat.

Les mestres han creat uns documents de treball que guien els alumnes i els acompanyen en l’aprenentatge de conceptes artístics i estètics:

• Els ajuden a redescobrir un espai per on passen cada dia.
  • Els demanen que posin en qüestió el concepte tradicional de “galeria d’art”.
  • Els fan mirar i observar amb profunditat.
  • Els ajuden a identificar la interpretació personal que diferents artistes han fet d’un mateix concepte inicial.
  • Els connecten amb diferents àmbits del coneixement: del grafit a la natura, de la natura als animals, dels animals a la mirada científica…

L’entorn immediat dels infants esdevé un punt d’atenció, una font de treball i d’aprenentatge.

La interdisciplinarietat és natural

Els grafits estan protagonitzats per nens i nenes que es relacionen amb l’entorn, amb la natura i amb els animals. En alguns grafits apareixen éssers vius vinculats al riu Besós i les mestres han trobat un bon connector per descobrir com són i com es comporten els éssers vius vertebrats que habiten el Besós.

Mira, aquí trobaràs les fotos de tots els grafits que han fet les mestres de l’Escola Reixac

Guies de treball

Us convidem a que feu un cop d’ull i que feu ús dels documents que les mestres de l’Escola Reixac han preparat per a treballar els grafits.

1. Vanesa Prados

Moltes gràcies per destacar l’activitat, Bernadette! Ens ho hem passat molt bé ideant-la i sabem que els alumnes l’han gaudit molt!!!

1. Bernadette Farriol

Segur que els alumnes s’ho van passar la mar de bé amb aquesta activitat tan maca. Gràcies a vosaltres per compartir la feina que feu cada dia i per fer-la amb tant d’entusiasme.