El gust per la lectura: NOVES FORMACIONS i INSCRIPCIONS OBERTES AL XVII CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

Aquest any el Programa El Gust per la Lectura ofereix uns tallers de formació molt interessants per a primària, ESO i Batxillerat. Consistiran en dues sessions virtuals síncrones i la lectura d’un dels llibres que presenta el programa. La primera sessió serà sobre lectura guiada (ensenyaments obligatoris) i sobre cada un dels autors (batxillerat). La segona sessió serà participativa, es parlarà de l’obra que hagin triat els inscrits i de la seva aplicació a l’aula.

I no oblidem la categoria “Llegir a la classe de ciències”, perquè la lectura de ficció és plena d’històries amb rerefons científic.Amb aquesta formació es vol afavorir el coneixement d’aquestes obres per part dels docents i el treball compartit. Per a més informació aquí.

També ja us podeu inscriure al XVII Certamen Infantil i Juvenil de lectura en veu alta, que com cada any organitza la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Podeu participar en el certamen en cinc categories que agrupen els alumnes de 3r de primària fins a 4t d’ESO, les cinc categories són:

• Grumets vermells: lectors i lectores d’entre 8 i 10 anys -cicle mitjà de primària-que llegeixen individualment.
  • Grumets verds: lectors i lectores d’entre 10 i 12 anys -cicle superior de primària- que llegeixen individualment.
  • Timoners: alumnat nouvingut de primària i 1r o 2n d’ESO, incorporat per primera vegada al sistema educatiu.
  • Corsaris: per a alumnat de primer cicle d’ESO.
  • Tropa de corsaris: lectura col·lectiva amb grups formats per tres lectors o lectores cada un, de 3r i/o 4t d’ESO.

Qui hi pot participar

Cada centre escolar pot participar en el Certamen amb un alumne per categoria per a les categories individuals i un grup de tres alumnes per a la Tropa de Corsaris.

Fases del certamen

El concurs es divideix en quatre fases eliminatòries:

• 1a. fase, centre Educatiu: activitat que organitza cada centre per seleccionar els seus representats.
  • 2a. fase, quarts de final: els Serveis Educatius organitza aquesta fase, que es farà entre els mesos de març i abril en horari lectiu. Si la prevenció sanitària ho aconsella, l‘organització es reserva l’opció de fer telemàtica aquesta fase.
  • 3a. fase, semifinals: sessions que organitza la  Fundació Enciclopèdia Catalana i que tindran lloc durant el mes de maig, en horari lectiu. Les finals són telemàtiques i tindran lloc durant el mes de maig..
  • La festa de la lectura: Es farà el 8 de juny de 2021 en horari matinal, al Teatre Nacional de Catalunya. Acte de lliurament de premis als guanyadors i guanyadores territorials i una mostra de lectura (no competitiva) amb la participació de totes les baules que fan possible la literatura infantil i juvenil.

Tindrem quatre alumnes guanyadors, un per a cada categoria I i un grup de tres alumnes guanyador de la categoria Tropa de Corsaris de lectura col·lectiva.