PROGRAMA DE COMUNICACIÓ ORAL TENIM LA PARAULA

 

Aquest curs 19-20 el Departament d’Educació engega el Programa de Comunicació Oral TENIM LA PARAULA.
El programa té com a finalitat dotar els alumnes d’eines que els permetin expressar fets, opinions i sentiments entre d’altres, amb la finalitat de poder participar activament a la societat,… Llegeix més»

LA CASTANYADA 2019 ALS CENTRES DE CERDANYOLA

En el següent ENLLAÇ de SINAPSI.XTEC podreu trobar les novetats publicades a la xarxa (nodes) dels centres de Cerdanyola de Vallès.

Aquestes notícies vertebren al voltant de les diferents celebracions de la Castanyada que varen tenir lloc a escoles i instituts del nostre municipi.

NOU SITES de LLENGÜES ESTRANGERES VALLÈS OCCIDENTAL


Des dels Serveis Territorials del Vallès Occidental s’ha creat un nou espai web destinat a donar informació a tots els centres educatius del Vallès Occidental sobre aspectes relacionats amb l’ensenyament de les Llengües Estrangeres.
Aquest nou espai està enfocat a donar servei… Llegeix més»

LA DOCÈNCIA COMPARTIDA

La docència compartida consisteix en el treball de col·laboració deliberat entre dos o més docents en una aula, al llarg de tot el procés de disseny, planificació, execució, avaluació i reflexió, amb l’objectiu comú de desenvolupar practiques educatives eficaces per a tots els alumnes d’un… Llegeix més»

LA MÀGIA DELS INDICADORS EN EDUCACIÓ

 

HI HA DADES QUE LES PROVES D’AVALUACIÓ EXTERNA NO ENS APORTEN, PER EXEMPLE ASPECTES COM LA INCLUSIÓ O LA CONVIVÈNCIA AL CENTRE. PER AIXÒ TENIM ELS INDICADORS QUE CADA CENTRE ES POT FER A MIDA.

Aquest article del “Diari de l’educació” ens presenta el nou llibre “LA MÀGIA DELS INDICADORS EN EDUCACIÓ” (Horsori) dels inspectors Xavier Chavarria i Elvira Borrell. En aquest llibre els seus autors desgranen les diferents possibilitats que tenen els centres educatius per elaborar INDICADORS ESPECÍFICS que aportin aquelles dades que les diverses proves externes no poden recollir.

XVI JORNADA D’ENSENYAMENT DE LES MATEMÀTIQUES.

Actualment la didàctica de la matemàtica promou l’ensenyament globalitzador de diverses maneres i de fet és una de les línies d’impuls del C2EM. Ambients, treball per projectes o steam
són paraules que sentim dia a dia. Des de l’avaluació fins als continguts que ens proposa el currículum, tot està impregnat d’aquestes idees. En aquesta jornada abordarem les següents
qüestions:
  • Ensenyem matemàtiques per abordar la realitat?
  • Quin paper tenen les matemàtiques dins d’aquest tipus de propostes?
  • Com es construeix el coneixement matemàtic amb aquestes tasques?
  • Què aprenen els estudiants que fan aquest tipus de tasques?
  • Com gestionar aquestes activitats a l’aula?

DATA: Dissabte 28 de setembre de 2019

LLOC: Institut d’Estudis Catalans (Carrer del Carme, 47 Barcelona)
PROGRAMA: En aquest ENLLAÇ podreu descarregar-vos el programa de la Jornada.