BONES FESTES A TOTHOM!!

Convocatòria innovació pedagògica

S’ha iniciat la convocatòria de projectes d’innovació en el portal de centres. El termini per a presentar la sol·licitud, juntament amb la memòria del projecte d’innovació, és el 29 de gener de 2021.

És voluntat del Departament d’Educació reconèixer els processos d’innovació i transformació educativa que s’han implementat en els centres educatius.

Us encoratgem a participar-hi presentant el vostre projecte d’innovació que segur que permetrà aportar evidències de millora i inspirar a altres centres per seguir avançant cap a un sistema educatiu de qualitat.

10 consells per reforçar la BE en temps de COVID

El Butlletí del mes de Novembre

El temps de l’educació

En aquest document podreu trobar un recull d’arguments que planteja Com ha de ser el temps a l’educació. El document en qüestió va més enllà de la reforma horària i es planteja els hàbits saludables en atenció als ritmes circadiaris, el pilotatge de nous horaris en instituts, que incorporin el dinar en una franja saludable; l’organització de les classes de 45 minuts que permeti una redistribució de les pauses i finalment, la planificació de les possibles ajudes a famílies que ho necessitin, per activitats extraescolars i per al temps de migdia. És un document clau per reflexionar sobre la jornada continuada.

II JORNADA ACUDAM

UNA JORNADA ONLINE ÚNICA A CATALUNYA, INCLUSIVA I DIRIGIDA A L’ALUMNAT DE 3r I 4t D’ESO, FORMACIÓ PROFESSIONAL I BATXILLERAT.

25a SETMANA DE LA CIÈNCIA

Demà, 18 de novembre, es durà a terme una activitat per a les escoles al voltant de la Setmana de la Ciència.

Us deixem el programa i l’enllaç de les quatre ponències per a poder-les visualitzar:

: https://youtu.be/Ihz4QNnAx1Y

· Sessió 1 Intel·ligència Artificial: 9.15 a 10.15: Armand Vilalta (BSC)

· Sessió 2 Epidemiologia: 10.30 a 11.30: Natàlia Rodriguez (ISGlobal)

· Sessió 3 Genètica: 11.45 a 12.45: Gemma Marfany (UB)

· Sessió 4 Sostenibilitat: 13.00 a 14.00: Sílvia Lacorte (IDAEA CSIC)

25 de NOVEMBRE. DIA INTERNACIONAL CONTRA LES VIOLÈNCIES MASCLISTES

El proper dimecres dia 25 de novembre es celebrarà el DIA INTERNACIONAL CONTRA LES VIOLÈNCIES MASCLISTES. Cerdanyola commemora aquest dia amb activitats virtuals encapçalades per a diverses entitats del Municipi. Us animem a que hi participeu i que en feu difusió!

D’altra banda el Departament d’Educació també té una pàgina web per la PREVENCIÓ I DETECCIÓ de la Violència masclista.

Des dels centres educatius, cal que treballem en la igualtat de gènere i dotem als alumnes d’estratègies per combatre aquesta violència.