Dia de les dones

En aquets enllaços trobareu un recull de recursos i propostes didàctiques per treballar en els centres:

Pàgina de Recursos per treballar el Dia internacional de les dones, de l’XTEC

Inici de la commemoració del Dia Internacional de les dones , des de l’Institut Català de la dona.

10 dones oblidades de la història, per la Revista Sapiens

Des de quan es celebra el Dia internacional de les dones? , per la Revista Sapiens

Dia internacional de la dona treballadora, recull d’articles de l’ARA

8 de març. Dia internacional de les dones, des de l’Associació de dones periodistes

Celebració del dia internacional de la dona, vídeo que trobareu des de la pàgina del 324

Recull especial del Dia internacional de la dona, proposta de la publicació ElPuntAvui+

Dia internacional de la dona o dia de la dona treballadora, notícia des de la pàgina del 324

Propostes per treballar la coeducació

Com a servei públic i com a institució cultural de referència a Catalunya, el Museu Nacional té la voluntat de mantenir la màxima implicació amb la societat i, en aquest sentit, el 2014 va ser la primera entitat cultural pública de l’Estat a obtenir el certificat de Responsabilitat Social IQNet SR10.

En aquest marc, una de les línies que impulsa és la lluita contra la discriminació de la dona en l’àmbit de la creació i producció artística i intel·lectual, així com en el gaudiment de la mateixa, tal i com proposa l’article 26 de la Llei d’Igualtat. Amb aquesta voluntat, el museu organitza cada any tot un seguit d’activitats.

Trobareu la proposta pel  2020 en el següent enllaç

Des del Drac Màgic ofereixen proposen un conjunt d’activitats per tal de promoure el debat i la reflexió al voltant del paper dels mitjans de comunicació en general i el cinema en particular, en relació als drets de les dones. Si cliqueu damunt la imatge, podreu anar a l’enllaç.

Dones i ciència

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) fomenta les vocacions científicotècniques de la joventut i, en especial, de les dones.

Des de petites, les dones s’autodescarten pel que fa a ser matemàtiques, físiques o enginyeres, una limitació que s’accentuarà amb l’edat per temes de conciliació.

  • Les dones es consideren a si mateixes menys brillants que els nens a partir dels 6 anys.
  • Només el 28% dels investigadors del món i el 35% dels estudiants de carreres STEM són dones.
  • La proporció de doctores en àmbits STEM a la Unió Europea és del 37,1%.
  • A Catalunya, només el 20% dels catedràtics i el 21% dels càrrecs directius de centres CERCA són dones.
  • En estudis de tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), a Catalunya el percentatge de dones graduades és d’un 21%.

Més informació en el següent enllaç