Let’s Clean Up Europe 2024

És una acció comuna a tot Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d’aquests residus abocats il·legalment als boscos, platges, marges de rius, etc. La campanya de l’any 2024, tindrà lloc entre el 10 i el 12 de maig de 2024.

Les inscripcions d’activitats s’obren el 8 de febrer

Seminari en línia: “Situacions d’aprenentatge amb la campanya Let’s Clean Up Europe” (08.02.2024) de presentació de recursos i experiències per dissenyar situacions d’aprenentatge dirigit a tots els centres educatius de Catalunya. Els objectius del seminari són:

  • Conèixer experiències que transcendeixen les accions locals i puntuals.
  • Mobilitzar la cooperació entre agents per crear aliances i projectes en xarxa.
  • Mostrar resultats, ús i la necessitat de tenir dades de qualitat que ens permetin implementar accions correctives.

Registre d’accions al SDR (obert a partir del 8 de febrer)

+info

Oferta formativa dotacions tecnològiques a centre

El SE de Rubí-Castellbisbal oferta aquestes formacions pedagògiques de 20h, per treure el màxim profit dels materials tecnològics que els centres rebran de dotació. Els docents interessats en participar-hi cal que prèviament hagin rebut el material de la dotació al seu centre i haver realitzat la formació tècnica de 3h.

Per fer la inscripció cliqueu a la icona de cada formació i per més informació cliqueu a la icona d’informació.

Formacions Dotacions robòtica de SE CRP del Vallès Occidental III

XI Jocs Florals Escolars de Catalunya

El Departament d’Educació convoca els XI Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves.

Podeu trobar tota la informació i les bases de la convocatòria de l’edició d’enguany i de la categoria conte audiovisual a l’enllaç: Informació dels XI Jocs Florals Escolars

El termini d‘inscripció és fins al 15 de març. Per accedir al formulari cal utilitzar l’usuari de l’XTEC.

Enllaç al formulari d’inscripció

Calendari de la Fase territorial (Vallès Occidental)

  • Del 2 al 24 d’abril lliurament dels treballs seleccionats pel centre (1 per categoria), via formulari, que s’enviarà als centres inscrits el dia 2 d’abril.
  • 10-12 de maig, comunicació als centres que tinguin treballs seleccionats, a fi que puguin informar-ne a alumnat, famílies i docents.
  • Fins al 20 de maig, els centres amb finalistes podran confirmar l’assistència a l’acte de lliurament de guardons, a sefp_vall.educacio@xtec.cat .
  • 24 de maig, de 10,30 a 13 h acte de lliurament de guardons de la final del Vallès Occidental, a l’Auditori del Casal Pere Quart,  c. Lacy, Sabadell

Oralitat: encara queden places en aquestes formacions (ELIC)

Fins al 2 de febrer encara podeu inscriure-us en aquestes formacions telemàtiques sobre oralitat adreçades a docents d’educació infantil i cicle inicial de primària:

CODI GTAF

TÍTOL

DATES

9002020555

T’ho mostro i t’ho explico!

9/4/2024 i 7/5/2024

6099040555

Llegir per parlar. L’aprenentatge de la llengua oral a partir dels contes i dels àlbums il·lustrats

7 sessions del 19/2/2024 al 20/05/2024

6110730555

Millora de les habilitats narratives orals a educació infantil i cicle inicial

7 sessions del 15/2/2024 al 5/6/2024

9002110555

Millora de les habilitats narratives orals a educació infantil i cicle inicial

7 sessions del 5/2/2024 al 13/5/2024

Per a qualsevol consulta o aclariment podeu contactar a competencialing@xtec.cat.

Centres en Dansa per la Inclusió

És oberta la convocatòria als centres educatius per participar en el projecte Centres en Dansa per la Inclusió. 

El projecte s’adreça a tots els centres d’educació primària i secundària, amb l’objectiu de fomentar la participació activa de tota la comunitat educativa, amb l’alumnat com a protagonista i incloent-hi docents, personal d’administració i serveis, famílies i altres agents de l’entorn. 

Per tal de facilitar els processos interns per construir una cultura inclusiva a la comunitat educativa, els centres comptaran amb l’acompanyament pel suport expert de les dinamitzadores d’educació inclusiva (DEI) i dos documents de guia, un d’orientacions generals i un altre de recursos pràctics.  

El pla d’acció proposat segueix una implementació estructurada en set fases: compromís, coneixement, autoavaluació, decisió, acció, revisió i difusió. Cada fase està dissenyada per abordar els actors específics de la comunitat educativa, les accions pertinents i els resultats esperats en cada etapa. 

Podeu trobar més informació al FAQs de Centres en dansa per la inclusió i al Portal de Centres. 

Formulari d’inscripció

Educació per a la mobilitat segura (internivells)

S’inicia la segona edició del curs d’educació per a la mobilitat segura adreçat al professorat de primària i secundària.

La formació és totalment virtual i té una durada de 30 hores formatives que cada persona pot adaptar al seu horari.

Les dates de realització són del 5 de febrer al 31 de maig de 2024 (asíncron a Odissea)

Període d’inscripció de l’1 de gener al 5 de febrer.

Inscripció

Artivisme Obre els ulls

Obre els Ulls, és un acció d’artivisme organitzada per edRa (Escola d’Art i Disseny de Rubí), Creart i UNRWA, amb el suport de l’Ajuntament de Rubí. L’objectiu de la proposta és despertar la consciència col·lectiva sobre la crisi humanitària que ha generat la guerra entre… Llegeix més»

Oferta formativa per al suport de la inclusió (2n torn)

ACTIVITATS ORGANITZADES PEL CRETDIC 
ACTIVITATS ORGANITZADES PEL CREDA 
ACTIVITATS ORGANITZADES PER LA DIRECCIÓ GENERAL D’EDUCACIÓ INCLUSIVA (DGEI)

Formació DUA
El pla d’Implementació DUA de la DGEI i s’ofereix per al professorat de totes les especialitats en format telemàtic i sessions síncrones.
Com a NOVETAT s’ofereix el DUA Bàsic en horari de Matí.

Proves CB sisè

Tal com preveu la RESOLUCIÓ EDU/3993/2023, de 24 de novembre, els dies 16, 17 i 18 d’abril de 2024 es realitzarà la prova d’avaluació de sisè curs de l’educació primària (DOGC Núm. 9053 – 1.12.2023). 

Entre el 8 i el dia 19 de gener, els centres poden accedir a l’aplicació informàtica per a la gestió de la prova on podran realitzar les següents tasques: 

  •  Crear grups i assignar l’alumnat al grup-classe corresponent.
  • Comprovar i donar d’alta al RALC l’alumnat del centre que no aparegui al llistat de l’aplicació.
  • Indicar l’alumnat que ha de fer la prova de manera diferenciada, segons la normativa de la convocatòria.
  • Proposar aplicadors/es, faran la seva tasca en el mateix centre d’origen.
  •  Proposar correctors/es d’entre els aplicadors/es indicats, es designaran d’entre els docents aplicadors, tenint en compte criteris d’idoneïtat i disponibilitat i farà la correcció en línia des d’una plataforma digital.
  • Informar dels dies festius del centre en el període del 8 de març fins al 18 d’abril.

Trobareu informació addicional a Portal de Centres (a partir d’aquesta mateixa setmana) i a l’aplicació informàtica.

 

6a edició de #100tífiques

El dimecres 7 de febrer del 2024 es celebrarà la 6a edició de #100tífiques

Un any més, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), en col·laboració amb el Departament d’Educació, et conviden a participar al programa #100tífiques, per tal d’inspirar nens i nenes i fomentar la passió per la ciència a les aules.

Us hi podeu inscriure fins el 12 de gener de 2024 en aquest  enllaç d’inscripció. Per demanar la xerrada per als teus alumnes de 6è i/o 1er ESO, et recordem les passes que has de seguir:

  • Identifica’t amb el teu usuari i contrasenya. L’usuari és l’e-mail d’inscripció. Si no recordes la contrasenya, pots demanar-la aquí.
  • Revisa i valida el formulari d’inscripció, modificant, si cal, els camps existents. Si demanes una xerrada per primer cop, n’hauràs d’emplenar tots els camps. En tots dos casos, recorda adjuntar la carta de compromís degudament signada.
  • Consulta les nostres FAQS en cas que tinguis dubtes en qualsevol moment de la inscripció.
    Uns dies abans de la xerrada, rebràs per e-mail la carta d’assignació. Aquest document et permetrà veure les dades de la #100tífica assignada, perquè t’hi puguis posar en contacte tan aviat com puguis. No oblidis revisar el teu correu brossa per no deixar escapar cap novetat!

Postals de Nadal per a les persones grans i amb discapacitat de residències de Rubí

L’alumnat de les aules d’acollida de  Rubí de les escoles i instituts de Rubí ha dedicat unes classes a fer postals de Nadal per als avis i àvies de les residències de Rubí (Cel de Rubí, 1 de Maig, Conxita Valls, Cuidavis) i per als residents discapacitats de la Llar de Ca n’Alzamora.

La majoria d’infants i els joves entenen força el català. Alguns estan aprenen a llegir i a escriure, tot just a parlar. Clar, han de vèncer la vergonya i han d’aprendre més paraules i expressions, practicar una mica més. Venen de països com el Marroc, Àfrica, Colòmbia, Paraguai, Perú, Nicaragua, Pakistan, Afganistan o la Xina… A alguns, sobretot els de llengües no romàniques, els costa molt encara fer-se entendre. Potser no fa ni mig any que són aquí.

Alguns avis i àvies o residents de la llar també tenen dificultats. O bé els falla l’oïda i no ho poden sentir bé o no acaben de comprendre del tot el significat de les paraules. Ara bé, per damunt de tot, el missatge essencial arriba. El desig de felicitat i l’alegria compartida també sap trobar altres camins, a través d’alguns somriures, de mirades rialleres, d’ulls humitejats, a través de braços i mans que busquen una abraçada càlida… De sobte, la vergonya s’ha perdut del tot, irrompen aplaudiments improvisats i ganes de cantar tots plegats, encara que no se sàpiguen les lletres. L’any que ve  nosaltres portarem panderetes o, si tenim sort, una guitarra i cantarem cançons que haurem après del tot.

Hi ha un vincle màgic entres aquestes generacions i aquests mons tan aparentment allunyats, i això és tan resplendent i meravellós com un estel de Nadal.

Bones festes amb el cor, el millor traductor i intèrpret!