Ningú no és normal

Hi ha algú normal? Nobody is normal (Ningú no és normal) és un curt d’animació fet amb stopmotion dirigit per Catherine Prowse que forma part d’una campanya de Childline, el servei d’assessorament i assistència telefònica per a infants i joves del Regne Unit.

Cua de sirena

Cua de Sirena està produït per ActuaVallès – Ca l’Enredus i es basa en el llibre que Alba Barbè i Serra (que també dirigeix el curt) va publicar el 2016, amb Sara Carro i il·lustracions de Joan Turu.  La cinta pretén sensibilitzar, d’una forma molt pedagògica, sobre els estereotips de gènere i la diversitat, així com fomentar el lliure desenvolupament de la identitat i de l’expressió del gènere dels infants i joves. Tot plegat, representat per un personatge, Roc, que se’n va a la platja amb els companys de l’escola.

Dia internacional de la diversitat funcional

Detall del cartell del Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional  

El 3 de desembre es celebre el dia internacional de la diversitat funcional. Per conmemorar aquesta data., l’Ajuntament de Rubí proposa un seguit d’actes que tindran lloc a la plaça Pere Aguilera. Podreu trobar més informació en aquest enllaç. Prèviament, ha tingut lloc la Jornada de diversitat funcional organitzada per l’Ajuntament de Rubí, on s’ha pogut escoltar la conferència: Per una nova normalitat, que no sigui l’antiga normalitat empitjorada. Una reflexió sobre on queden els drets de les persones amb diversitat funcional a càrrec del Sr. Joan Canimas BruguéDoctor en filosofia i expert en ètica aplicada i professor de la Universitat de Girona. Després s’han pogut escoltar diferents Experiències durant el confinament d’algunes entitats i serveis del municipi i s’ha generat un debat entre les persones assistents. L’acte ha comptat amb la presència de l’alcaldessa Sra. Ana María Martínez. 

10 consells per reforçar la biblioteca escolar en temps de COVID

En la situació actual, les biblioteques escolars han hagut de plantejar-se canvis en el funcionament. Moltes han hagut de cedir els seus espais per fer-hi classes, d’altres treballen de forma deslocalitzada i han creat serveis “a domicili” per a les aules, algunes continuen obertes i amb moltes mesures de seguretat i restriccions… el que no han perdut les biblioteques ni les seves responsables és el saber fer, l’afany d’apropar la lectura i la cultura a l’alumnat, al professorat i a les famílies. Perquè ara, mes que mai, les biblioteques escolars són imprescindibles.

Des del programa “puntedu”, publiquen aquests 10 consells per reforçar la biblioteca escolar en temps de COVID amb la intenció d’aportar idees i compartir respostes a molts dubtes que es van plantejant en el dia a dia.

Promou la participació a la teva escola

LA RECOL·LECTA és un manual metodològic per a dur a terme experiències participatives als centres d’educació primària de Catalunya.

Té per objectiu oferir al personal docent de les escoles de primària d’arreu de Catalunya eines per promoure i facilitar la participació infantil i la cultura democràtica a la seva comunitat educativa.

El format digital del manual pretén facilitar la seva lectura amb un disseny interactiu que permet navegar pel document sense haver de fer una lectura tradicional i també proporcionar fitxes útils per desenvolupar activitats participatives a l’escola.

1a Sessió XTCD 2020-21 Competència digital alumnat

Aquest mes de novembre va iniciar la Xarxa Territorial de Cultura Digital. Aquest curs la participació a la XTCD és oberta a tot el professorat interessat a compartir experiències en cultura digital a l’aula.

La primera sessió, ha entrat en debat en com assolir la competència digital de l’alumnat.

Tal i com s’inscriu al marc de l’eix 1 del Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC),  l’assoliment de la competència digital de l’alumnat, en concret en l’objectiu específic 1: Proporcionar orientacions metodològiques i d’avaluació que permetin establir un seguiment sobre l’assoliment de la competència digital al llarg dels nivells de totes les etapes educatives.

Aquest objectiu recull la línia d’actuació 1.2: Publicació d’orientacions per a l’avaluació transversal dels àmbits de l’assoliment de la competència digital per a cada nivell de totes les etapes educatives.

Us deixem el webinar que va obrir la sessió, on es parla del document que pot ajudar als centres a l’avaluació d’aquesta competència digital. També us deixem els documents als que fa referència.

 

 

Inici procés de les proves de Competències bàsiques de 4t d’ESO

De nou es posa en marxa el procés de les proves de competències bàsiques de 4t. La prova de quart d’ ESO avalua les competències i coneixements bàsics que els alumnes han d’haver adquirit en competència comunicativa lingüística, en competència cientificotecnològica i en competència matemàtica. Aquesta prova externa, elaborada i organitzada pel Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu.

En aquest enllaç trobareu tota la informació

Premi LiJ atrapallibres 2020-2021

Una activitat de foment de la lectura que convida als infants de 9 a 12 anys i joves de 13 a 16 anys a esdevenir jurat d’uns premis de literatura infantil i juvenil (llibres que opten al premi).

Quins objectius persegueixen?

    • Promoure la lectura, en llengua catalana, actual i de qualitat, entre el nombre més gran possible d’infants i joves.
    • Oferir-los una experiència lectora motivadora que els dona l’opció de convertir-se en Jurat d’un premi i que va més enllà del seu centre escolar, llibreria o biblioteca.
    • Donar valor i veu a l’opinió dels infants i joves com a lectors.
    • Contribuir a la seva formació literària a partir d’una lectura analítica, crítica i reflexiva i la pràctica de la conversa literària.

Inscripció (fins al 30 de desembre), bases i + info

La ciència en primera persona. Parlem amb els científics

Un cop engegada la fase de visualització del vídeo, realització del repte i preparació de les preguntes amb l’alumnat a l’activitat  La ciència amb primera persona, l’institut l’Estatut, l’Institut Torrent dels Alous, el col·legi Regina Carmeli i el col·legi Ribas de Rubí es preparen per participar a l’edició virtual de la 25a Setmana de la ciència.

Aquests són els horaris de cada sessió que es realitzarà el proper 18 de novembre:
  • Sessió 1 Intel·ligència Artificial: 9.15 a 10.15: Armand Vilalta (BSC)
  • Sessió 2 Epidemiologia: 10.30 a 11.30: Natàlia Rodriguez (ISGlobal)
  • Sessió 3 Genètica: 11.45 a 12.45: Gemma Marfany (UB)
  • Sessió 4 Sostenibilitat: 13.00 a 14.00: Sílvia Lacorte (IDAEA CSIC)

Les evidències a l’aula: una educació amb fonament

Evidències per a la pràctica docent: sobre què i per a què?
Conversa entre Héctor Ruiz (investigador i divulgador) i Sergi del Moral (cap d’estudis IE Les Vinyes), que reflexionen sobre quines oportunitats aporta als docents l’ús del coneixement procedent de la recerca educativa. 

Evidències i experiències per enfortir el vincle amb els aprenentatges
6 sales temàtiques simultànies (Pots veure els vídeos de la Fundació Bofill):