De la teoria de la inclusió a la pràctica inclusiva

Conferència telemàtica a càrrec de Joana Ferrer, doctora en Ciències de l’Educació i llicenciada en Dret, professora d’ensenyament secundari i universitari i actualment formadora d’orientadores.

Dimecres, 27/10/2021 (16:00-18:00)

Reflexionarem sobre els reptes de la inclusió i la presa de decisions que cal entomar per fer-la real; per transformar dinàmiques organitzatives i generar contextos afavoridors d’aprenentatges inclusius i personalitzats.

Inscripció
Aquí trobareu l’enllaç per connectar-vos: meet.google.com/yep-njvg-rze

Podeu llegir el seu article:
Els matisos en educació: matís 8. El nom, també fa la cosa…

De la teoria de la inclusió, a la pràctica inclusiva

 

Guia pràctica per tutoritzar un bon treball de recerca a Batxillerat

Eina de suport publicada en accés obert gratuït per l’Institut de Desenvolupament Professional (IDP/ICE) de la Universitat de Barcelona, adreçada al professorat de secundària.

Identifica i assenyala 20 punts clau i essencials que un tutor ha de tractar amb els seus alumnes. Els seus autors i autores, Max Turull (direcció i coordinació), Amadeu Pons, Berta Roca, Rosa M. Satorras i Àgueda Vallès, volen fer-ho “de manera pràctica i concreta, proposant respostes o solucions als problemes més importants amb què es troba un estudiant que s’enfronta per primera a un treball de recerca de certa magnitud”. Inclou una checklist per revisar si s’ha fet tot.

Document en pdf 

Erupció del volcà Cumbre Vieja

L’erupció del volcà de l’illa La Palma és una oportunitat d’aprenentatge per a comprendre fenòmens geològics a partir d’un fet impactant.
Us repliquem la informació que ha publicat el Cesire.

L’erupció del volcà de l’illa La Palma és una oportunitat d’aprenentatge per a comprendre fenomens geològics a partir d’un fet impactant. Algunes de les preguntes que ens podem plantejar són:

    • Per què es van produir els terratrèmols previs?
    • En què consisteix l’erupció?
    • És el mateix la lava que el magma?
    • Quin efecte tindrà en el paisatge i en la vida dels habitants de l’illa?

A la “Maleta per a interpretar el paisatge”, en préstec al Cesire i en alguns CRP de Catalunya (per exemple a Sabadell), podeu trobar material per a dur a terme algunes activitats pràctiques sobre vulcanisme i sismicitat. Consulteu aquesta pàgina web per trobar alguna simulació d’una erupció.

Prevenció i gestió dels conflictes

El conflicte pot generar malestar i problemes entre les persones. És un procés natural que apareix en la convivència. Si s’afronta bé, és una oportunitat de canvi i creixement que possibilita l’aprenentatge.

Cicle de conferències (telemàtic) a càrrec de Mireia Seró

    • Sessió 1: dilluns, 29/11/2021 (17:00-18:30)
    • Sessió 2: dilluns,17/01/2022 (17:00-18:30)
    • Sessió 3: dilluns, 31/01/2022 (17:00-18:30)
    • Sessió 4: dilluns,14/02/2022 (17:00-18:30)
    • Sessió 5: dilluns, 14/03/2022 (17:00-18:30)

Objectius

    • Gestionar conflictes de manera directa a partir de la conversa conscient.
    • Desenvolupar la intel·ligència emocional per poder gestionar-la en la resolució de conflictes.
    • Conèixer activitats (i els coneixements teòrics bàsics per poder realitzar-les), per desenvolupar la intel·ligència intrapersonal dels alumnes, és a dir el seu autoconeixement, com a base fonamental per desenvolupar una adequada intel·ligència interpersonal que els permeti relacionar-se satisfactòriament amb els altres.
    • Conèixer sistemes de resolució de conflictes que s’estan aplicant en els centres escolars.

+ info
Inscripció

Els ODS: una oportunitat per a l’aprenentatge basat en problemes o projectes


Taller telemàtic
, a càrrec de la Mònica Carrasco (mestra i ambaixadora ODS).

Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) són, a més d’un repte per a tota la societat, una magnífica font per generar possibilitats d’aprenentatge. Podrem conèixer i compartir estratègies per aprofitar-los per dissenyar projectes.
3 sessions de 17:30 a 19:30 (dimecres, 29/09/2021, 20/10/2021 i 03/11/2021)

+info
Inscripcions

Com podem potenciar que els infants aprenguin?

Conferència telemàtica a càrrec de Nati Bergadà.

Reflexionarem sobre com atendre les necessitats actuals dels infants en relació a l’aprenentatge i respondre què fem, per què ho fem i com ho fem? amb el doble objectiu

  • d’acompanyar-los perquè aprenguin a aprendre a partir del treball en/amb l’entorn proper i
  • d’afavorir processos d’ensenyament/aprenentatge plaent (per docents i alumnat).

Dimarts, 28/9/2021 (17:00 h-19:00 h)

+ info
Inscripció (les persones inscrites rebran l’enllaç per a la videotrucada)

Comencem a parlar (0-6)

Taller telemàtic a càrrec de les logopedes Rosa Vives i Eva de la Peña (CREDA) sobre l’adquisició del llenguatge a la primera infància amb l’objectiu de millorar les estratègies didàctiques de la competència oral.

Adreçada a docents d’Educació infantil
(Llar d’infants i Parvulari).

3 sessions (17:30 h -19:00 h)

    • Sessió 1  dijous, 28/10/2021
    • Sessió 2  dijous, 11/11/2021
    • Sessió 3  dijous, 25/11/2021

+ info
Inscripció

Acompanyament respectuós de les sexualitats

Taller telemàtic a càrrec de Júlia Sánchez per ajudar els centres en el procés d’incorporar l’educació afectiva i sexual integral, amb perspectiva coeducativa, als diferents cicles de l’educació primària.

5 sessions telemàtiques (17:00 h -19:00 h):

    • Dilluns, 18/10/2021
    • Dilluns, 25/10/2021
    • Dilluns, 08/11/2021
    • Dilluns, 15/11/2021
    • Dilluns, 22/11/2021

+ info
Inscripció (fins el 26/09/21)

S’inicia el procés d’inscripció a l’oferta formativa del PFZ

A partir del dilluns dia 13 de setembre i fins el dia 26 , s’inicia el procés d’inscripció a  les activitats del Pla de Formació de Zona. Podeu consultar l’oferta formativa de Rubí i Castellbisbal en aquest enllaç,

A partir del dia 8 d’octubre podreu consultar, anul·lar o modificar les vostres sol·licituds des de la pàgina de les meves activitats .

Recordeu que per sol·licitar plaça a l’oferta d’activitats formatives és requisit indispensable disposar d’usuari i contrasenya XTEC actualitzats. Si s’ha de sol·licitar o es tenen problemes amb l’identificador, es pot visitar la pàgina d’atenció a l’usuari/ària XTEC.

Per a qualsevol consulta, podeu contactar amb nosaltres a través del correu electrònic: crp-rubi@xtec.cat

Calendari de l’oferta formativa 21–22

INSCRIPCIONS CONSULTA
ASSIGNACIONS
INICI 
1r torn: del 13 al 26/09/2021 8/10/2021 a partir del 14/10/2021
2n torn: del 7 al 18/01/2022 31/01/2022 a partir del 7/02/2022
Torn estiu: del 16 al 31/05/2022 16/06/2022 a partir de l’1/07/2022

CESIRE: nou web

El CESIRE estrena nou web.

Hi trobareu l’oferta d’experiències formatives i recursos pedagògics organitzats per catàlegs. També podreu conèixer les novetats del seu nou projecte, que pretén acompanyar els docents i els centres en la recerca de l’aprenentatge amb sentit.

Us convidem a donar-hi un cop d’ull, a aprofitar els materials i participar de les activitats que proposen!

Les relacions famílies-escola en temps incerts

Aquests dimarts  dia 7 de setembre hem pogut escoltar, en format virtual, la conferència inaugural: Les relacions famílies-escola en temps incerts a càrrec d’Anna Ramis . A continuació trobareu la sinopsi de la conferència i la presentació que l’acompanya:

Les persones acostumem a donar valor al que vivim quotidianament quan ja no ho tenim. Per això la pandèmia ens ha fet adonar a mestres i famílies que hi ha valors de les relacions que són vitals i necessaris per poder seguir educant. Quan sembla que el temps pandèmic està revelant-se com un forma potent de fer-nos veure que hem de rescatar el més essencial de les relacions humanes, és quan ens adonem que el vincle entre famílies i docents cal establir-lo i mantenir-lo com sigui. Estem en temps pandèmics? post-pandèmics? Estem en temps incerts!

La reflexió que us convidem a fer a partir d’aquesta xerrada és sobre quin estil de relacions entre famílies i escola ens calen per afrontar la incertesa que ens envolta i que sembla que no s’ha d’acabar. La fortalesa per seguir educant la trobem en el “nosaltres” (els qui eduquem), però sobretot, en ells: els infants, nens i adolescents que són la responsabilitat més certa que tenim.

Bon inici de curs 2021-2022!

El  dimarts dia 7 de setembre a les 12:00 h del migdia s’ha realitzat, en format virtual, la sessió inaugural del curs 2021-2022, a la qual han participat la directora dels Serveis Territorials del Departament d’Educació al Vallès Occidental, Sra. Maite Fons, l’alcaldessa de Rubí, Ima. Sra. Ana Maria Martínez i la regidora d’Educació de Castellbisbal, Sra. Melania Solís.

A continuació, hem pogut escoltar la conferència: Les relacions famílies-escola en temps incerts a càrrec d’Anna Ramis.

Molt bon curs a tothom!

En infinit infinitiu. Benvingut estiu!

Un cop acabat el curs, és moment de pausa i descans per recarregar energies per al nou curs. Per fer-ho, una bona manera és gaudir de les vacances que aquest any són més que merescudes.

Des del SE de Rubí i Castellbisbal us volem compartir i dedicar una llista de verbs en infinitiu per practicar aquest estiu, i així gaudir-lo plenament. Bones vacances!