Organització de l’arxiu electrònic

Extret de la formació sobre administració electrònica (gener 2018). 

Gestió d’arxius 

  • Finalitat de l’arxiu
    • Qualsevol persona que conegui el funcionament de l’arxiu serà capaç de trobar de forma ràpida i eficaç, qualsevol expedient existent en el mateix.
  • Què arxivar
    • S’hauria d’arxivar en cada cas el conjunt de documents que permetin la reconstrucció d’un procediment després de molt temps i fins i tot sense comptar amb la/les persona/es que el van dur a terme i en van fer el seguiment.
  • Temps per arxivar
    • Un cop s’agafa experiència es triga el mateix temps o menys fins i tot del que es triga en l’arxiu de paper i la cerca és molt més ràpida si es respecten les nomenclatures dels arxius.
  • Codis d’arxiu de l’administració
    • Som administració i per tant caldria utilitzar la mateixa codificació.
    • Enviament de llibret a adreça de centre amb les codificacions de les carpetes d’arxiu.
    • Arbre de carpetes
    • Exemple ST

  • Noms dels arxius
    • Identificatius del contingut de l’arxiu (es suggereix agafar com a guia els noms de la graella de l’eValisa, així com també tenir en compte la llegenda de la mateixa graella).
    • Pensar abans de posar nom a l’arxiu per abastar tota la casuística possible.
    • Mantenir el tipus de nom en tots els arxius que s’hagin d’arxivar.
  • Treball per procediments
    • Anar posant dins carpeta comprimida en lloc segur tots els arxius que facin referència a un mateix procediment.