Presentació de l’activitat
El docent planteja debat buscant l’estratègia de “dividir tasques difícils en tasques més senzilles i petites”… s’apunta a la pissarra les ocurrències dels alumnes per identificar “Estat” i “Seqüència”
Exemple de seqüència per canviar d’estat: Quins passos seguim al despertar-nos?
-
-
-
-
-
-
-
- Obrir els ulls
- Estirar els braços
- Treure les cames del llit
- Aixecar el cos
- Posar-nos les sabatilles
- …..
-
-
-
-
-
-
Estat final “aixecat“
Llenguatge implicit
-
-
-
-
-
- Estat: Situació en la que està una cosa a persona (adormit, aixecat, descalç…)
- Seqüència: Passos que han d’anar en un ordre específic per canviar d’estat (1,2,3,4,5,6….)
-
-
-
-
Activitat de tot el grup
Es subjecta a la pissarra o en algun lloc suficientment visible el taulell de “Cody & Roby” i es van plantejant reptes de menor a major dificultat.
Quina seqüència ha de seguir en Roby per arribar a l’estat que volem?
-
-
- Cada dos alumnes tenen un joc de cartes i les col·loquen en ordre seguint la seqüència per arribar a l’estat objectiu que està marcant el docent.
- Un alumne proposa la seva solució
- Es valora si algú ha tret una seqüència diferent
- El docent proposa altres solucions
-
Exemples de reptes:
Reptes |
Disposició |
Solució (seqüència curta) |
Nivell 1 |
||
Nivell 2 |
||
Nivell 3 |
||
Nivell 4 |
Activitat per petits grups
La cursa
Objectiu: El robot ha de finalitzar un camí marcat
-
-
- Entre els participants es defineix el camí a seguir i es col·loca unl robot a l’inici.
- Es posen les cartes de seqüència endreçades en 3 munts.
- Tots els participants comencen al mateix temps a “programar” la seqüència que ha de seguir el robot.
- Quan un participant creu que ja té la seqüència toca el “play”
- Entre tots comproven si és una seqüència correcta.
- Si no ho és continuen programant fins que algú premi “play” i tingui la seqüència correcta.
-
Activitat endollada
Robotopia
Objectiu: El robot ha d’arribar al tresor o a la plataforma metàl·lica
L’activitat es desenvolupa en anglès. Bon moment per introduir vocabulari “move forward”, “rotate left”, “rotate right”, “run”, “reset”…
Activitat amb maquinari
Micro:bit
Objectiu: Fer les fletxes de direcció
Mitjançant la pàgina de micro:bit fer el disseny de tres pantalles indicant una direcció (com les cartes que hem fet servir)