LECXIT

LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l’èxit educatiu dels infants de 4t, 5è i 6è de primària a través del treball per a la millora de la seva comprensió lectora. La clau de LECXIT està en treballar de forma lúdica i amena gràcies al voluntariat i a la implicació de l’entorn dels nens i nenes que participen en el programa.

Com funciona?

LECXIT funciona gràcies a la col·laboració dels voluntaris i voluntàries, que acompanyen els infants en la lectura amb una tutoria individual d’una hora setmanal. També és clau la participació de les escoles, amb les quals es creen ponts pedagògics, i de les famílies, que disposen de material de suport per incentivar la lectura a casa. El projecte estableix vincles amb entitats de l’entorn de l’escola, com entitats culturals i socials, biblioteques o mitjans de comunicació locals, per fer el teixit local partícip d’aquest procés.

Les tutories individuals parteixen dels interessos dels nens i nenes per estimular la lectura. Els voluntaris reben una formació abans d’iniciar les sessions de lectura, però adapten les activitats als interessos de cada infant, per tal de fer la lectura agradable i establir una relació de confiança. Els infants que han participat en el programa el valoren molt positivament.

Com integrar el programa Lecxit en el projecte de Servei Comunitari?

Per començar, l’institut s’ha de posar en contacte amb un punt Lecxit proper. En el cas de no tenir-ne cap, pot crear-ne un amb la col·laboració d’escoles, biblioteques o casals cívics del barri, i si és el cas, des del Pla Educatiu d’Entorn.

Es recomana que siguin els mateixos alumnes d’ESO que escullin el programa Lecxit com a projecte de Servei Comunitari per tal d’assegurar la motivació i el compromís de dur-lo a terme al llarg del curs (1 hora setmanal de novembre a maig aproximadament).

Abans de començar, els alumnes d’ESO rebran una formació per part de la Fundació Jaume Bofill i disposaran de material de suport disponible a la web.

Punts Lecxit del Tarragonès

• Biblioteca Municipal de Constantí (Constantí)
  • Escola Pau Delclòs (Tarragona)
  • Casal Cívic Campclar (Tarragona)
  • Biblioteca Riera de Gaià (Riera de Gaià)

Voleu crear un punt Lecxit?

Consulteu la guia de 10 respostes per crear un punt Lecxit, visiteu la web Fes Lecxit i ompliu el formulari.

Jornada LECXIT. L’aventura d’acompanyar a un infant lector

Dissabte 30 novembre 2019 – Palau Macaya (Barcelona)

Aquesta jornada està pensada perquè sigui un espai d’aprenentatge compartit entre les persones que impulsen el Programa LECXIT o estiguin interessades en conèixer i aprofundir en la metodología que implementa el programa a través de les mentories lectores. Creiem que serà molt interessant trobar-nos amb persones vinculades al projecte des de diferents punts del territori, per compartir l’experiència i generar debat al voltant de la mentoria, la comprensió lectora i l’èxit educatiu.

Us vau perdre la jornada? Mireu el aquest vídeo: