L1. EVA (entorn virtual aprenentatge): EIX i altres

Garantir l’aprenentatge en línia a l’alumnat i acompanyar el professorat en l’ús educatiu de les tecnologies digitals.

Recursos virtuals d’ensenyament i aprenentatge en línia

El Departament d’Educació, en el marc d’aquest context extraordinari, posa a disposició de les escoles i instituts de Catalunya que encara no en tinguin i de manera esglaonada, l’entorn virtual d’aprenentatge EIX

Característiques entorn EIX

Basat en tecnologia Moodle.
Permet el seu accés des de qualsevol dispositiu mòbil.
Al professorat el permet la creació d’aules virtuals amb usuari i contrasenya corporatius (xtec):

• Compartició de recursos
  • Seguiment del progrés de l’alumnat
  • Fomenta el treball col·laboratiu
  • Es poden fer videoconferencies

A l’alumnat el permet accessibilitat sense comptes de correus electrònics:

• Les seves dades són accessibles pel centre i es troben allotjades als servidors del Departament d’Educació.
Altres espais virtuals

Els centres que ja fa n un ús d’altres plataformes virtuals podran seguir utilitzant-les, vetllant pel seguiment de les Orientacions sobre l’adopció d’entorns de treball col·laboratiu al núvol per a l’àmbit escolar i en compliment de la llei en matèria de protecció de dades i propietat intel·lectual vigent.

Formació i acompanyament

Es realitza amb informacions diverses, vídeo-tutorials,webinars i exemples de bones pràctiques i recomanacions:

SUBSCRIU-T’HI
  • Espai Àgora és un sistema d’allotjament múltiple que proporciona als centres educatius els serveis següents:

• Ateneu
Materials de formació sobre Moodle 2

Materials de suport als cursos telemàtics oferts pel Departament d’Ensenyament a l’entorn Odissea.

Utilització com a materials autoformatius sense seguiment per persones tutores.

• Odissea
Taller obert Iniciació al Moodle

La finalitat d’aquest curs d’iniciació és que les persones participants desenvolupin les habilitats bàsiques que els permetin construir una unitat didàctica funcional en el Moodle.

Espai on hi ha diferents cursos del Moodle que podeu tenir com a exemples en el moment de crear els vostres propis cursos.

Els cursos es presenten en alguns dels diferents formats en els que podeu tenir un curs de Moodle i també algunes activitats d’exemple.

Dintre de cada curs trobareu l’enllaç al fitxer que us permet afegir el curs en el Moodle de la vostra escola.

• Alexandria
Com compartir o incorporar cursos Moodle – repositori cursos moodle Alexandria

• XTEC – Formació / Cultura Digital / Cursos telemàtics
  • App Moodle per a mòbil – recomanat per a l’alumnat i les famílies! Per qui no té ordinador. Podrà seguir el curs però no podrà adjuntar fitxers.

Font: Informació extreta del Pla d’Acció: Centres educatius en línia

Recursos compartits per la comunitat educativa

Per millorar les videoconferències Hangouts Meet de Google – Extensions per instal·lar al navegador Chrome – Gemma Borràs Martínez ens comparteix:

• Nod – Reactions Google Meet – Emoticones per als participants quan aquests estan en silenci. Extensió útil per “aixecar la mà i interactuar” per si volem demanar torn de paraula, molt útil per a videoconferències amb molta gent i per als claustres.
  • Grid View Google Meet – serveix per veure’ns tots en quadrícula.
  • Meet Assistència – Recull l’assistència a un Full de Càlcul de Google d’una reunió amb Meet.

Deixa el teu comentari i comparteix els teus aprenentatges sobre els EVAs que uses.
L’aprenentatge entre iguals en ajudarà a acompanyar-nos en les nostres pràctiques en temps de confinament!