Restauració d’una motocicleta clàssica

Aleix SansTítol: Restauració d’una motocicleta clàssica
Autor: Aleix Sans Anguera
Tutors: Sílvia Castells i Eudald Salvat
Modalitat: Ciències i Tecnologia
Àrea curricular: Tecnologia
Centre: Ins Fontanelles
Localitat: Les Borges del Camp

Objectius:

L’objectiu principal d’aquest treball, ha estat intentar restaurar una motocicleta tant bé com he pogut. Per altra banda també m’he plantejat aprendre una mica més sobre mecànica, i com funciona una motocicleta perquè tot i que ja fa molts anys que vaig amb moto, fins ara encara mai m’havia posat a desmuntar una motocicleta completament.

A més a més d’aquest objectiu principal, tenia altres motivacions com el fet de poder tenir una motocicleta per poder anar a sortides de motos clàssiques amb una que estigués restaurada per mi mateix i poder així explicar com ho vaig fer, les hores de treball que vaig invertir entre d’altres.

Hipòtesi:

La meva hipòtesi era demostrar si era capaç o no de restaurar una motocicleta sense cap tipus d’ajuda externa.

El procés:

Aquest treball de recerca consta de dues parts diferents:

  • La primera part, és més teòrica. S’expliquen breument els principals sistemes d’una motocicleta i la classificació d’aquests.
  • En segon lloc, s’exposa la part més pràctica del treball. Es comença explicant els passos més generals que s’acostumen a seguir en durant la restauració d’un vehicle, i a continuació, s’exposa la part pràctica, és a dir, la restauració de la moto. La restauració, és d’una Montesa H6 125 de l’any 1981. La restauració consta de diverses fases, com per exemple: recerca d’informació, polir, cromar,…
  • Per acabar amb el treball, també es va elaborar un vídeo on es mostra la progressió de la motocicleta al llarg del treball.
Conclusions:

Al finalitzar aquest treball m’he emportat molt bones sensacions, sobretot un grau d’aprenentatge i enriquiment personal molt positiu, perquè m’ha fet donar compte de l’esforç i el temps que es necessita per a restaurar una moto.

Faig referència l’enriquiment personal perquè aquest treball m’ha fet compartir molts bons moments amb el meu pare el qual m’ha aconsellat en alguns aspectes, i a més a més, parlant al voltant d’un tema que ens apassiona molt als dos, que és el món del motor.

Per altra banda, també he obtingut coneixements nous sobre varis àmbits com el de la pintura, ja que abans de realitzar aquest treball jo no havia pintat ni polit mai.

Fent referència al treball, he estat més temps del que em pensava restaurant la moto, encara que he de remarcar que jo no sóc un professional i per exemple una tasca que jo tardo dues hores, un professional la pot fer amb molt menys temps, en un principi restaurar una moto no em pensava que impliques tanta dedicació.

Per altra banda, també he de remarcar, que inicialment, ne em pesava que fos tant car restaurar una moto, és a dir, sabia que era car, però no tant. Per aquest motiu, he arribat a la conclusió que restaurar una moto, no aporta un gran benefici econòmic, és adir, no és tant rentable. S’han d’invertir moltes hores i capital, que no recompensen amb el preu final de venta.

Tot i així, estic molt satisfet amb el resultat final, no hagués pogut escollir un tema millor ja que, tot i que he invertit moltíssimes hores, no se m’ha fet gens pesat posar-me a treballar. Més aviat tenia ganes d’acabar la moto i poder fer-la anar.

Bibliografia: