Maleta de les Dones Científiques

La maleta de les Dones Científiques ha estat creada per motivar a les alumnes i despertar interès per les STEAM a partir de biografies inspiradores, pel·lícules, jocs, experiments, interpretació de personatges, etc.

Aquest recurs està dirigit a alumnes de primària i d’ESO.

Per demanar en préstec la maleta de les Dones Científiques fes clic en aquest enllaç.

Reservat

Esc Campclar 27/09/2021 – 29/11/2021

Esc La Canonja 13/12/2021 – 22/02/2022

Recursos físics de la maleta

Llibres de biografies inspiradores

Aquests llibres permeten a l’alumnat conèixer la biografia de les científiques més rellevants de la història.

Pel·lícules sobre científiques

Pel·lícules basades en fets reals de dones científiques:

Llibres d’experiments: tu també pots fer ciència

Aquests llibres expliquen pas a pas com realitzar experiments divertits a l’aula i a l’exterior.

Material de l’Observatori de la Igualtat i de la URV-ICIQ

Els calendaris de la URV mostren cada mes la biografia d’una científica:

Des de la URV i ICIQ han creat unes fitxes explicatives sobre cada àmbit de recerca junt amb la pràctica o experiments associats:

Interpretació de personatges

Aquest material pretén ajudar els i les alumnes a posar-se a la pell de les científiques.

• 15 Collarets identificatius de científiques
  • 15 Bates

Algunes propostes a realitzar són:

• Interpretació d’una científica i explicació de la seva biografia a la resta de la classe.
    • Sabies que les científiques fan conferències? Explica un dels descobriments de la teva científica.
    • Creació de debats a l’aula.
    • Vols fer un coet, vacuna, central elèctrica, antena, etc… A quines científiques demanaries ajuda i per què?

Jocs

L’objectiu del joc és crear laboratoris segons àmbits d’expertesa. Els jugadors i jugadores es divertiran creant laboratoris científics i coneixeran alhora científiques destacades.

Recursos digitals:

STEAMcat del Departament d’Educació

A la web STEAMcat del Departament d’Educació hi ha informació sobre:

#100tífiques – 11 febrer Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència

#100tífiques és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

El projecte inclou dos grans esdeveniments o activitats:

• El dia 11 febrer es realitzen xerrades simultànies de #100tífiques a centres escolars de tot Catalunya (alumnes de 6è de primària i 1r d’ESO)
  • Trobada de formació i networking de les #100tífiques del sistema públic i el privat.

TEDx Reus 2017 – Dones, ciència i tecnologia… una carrera de fons

Obra de teatre – Científicas: Pasado, presente y futuro

“Científicas: pasado, presente y futuro” és una activitat de teatre científic dirigida a alumnes d’entre 8 i 14 anys creada a la Universidad de Sevilla l’any 2016.

En aquest enllaç es pot visualitzar l’obra sencera. A la web hi ha activitats proposades per realitzar a l’aula abans de veure l’obra.

L’obra també està disponible en versió cómic.

Altres recursos