Plantilla digital per programar situacions d’aprenentatge (creades pel SE de l’Urgell) |
Índex de les àrees i matèries del currículum |
Situacions d’aprenentatge i recursos per treballar la sequera: L’aigua no cau del cel
15/02/24
L’aigua és un recurs vital i limitat que necessita ser preservat i utilitzat amb cura. Aquestes situacions d’aprenentatge estan dissenyades específicament per tractar la qüestió de la sequera que ens afronta en les diferents etapes educatives, posant de manifest la importància de la conservació… Llegeix més»
La intel·ligència artificial en l’educació
14/02/24
La intel·ligència artificial (IA) és el camp de la informàtica que desenvolupa i estudia el comportament intel·ligent de les màquines i del programari.
Vist l’interès creixent per l’ús de la IA en educació, el Departament d’Educació ha creat un grup de treball específic amb l’objectiu… Llegeix més»
La lectura literària a l’aula: orientacions didàctiques de 0 a 18 anys
06/02/24
El Departament d’Educació acaba de publicar tres documents d’orientacions per treballar l’educació literària en tots els nivells educatius amb l’objectiu d’acompanyar els docents en el desplegament del nou currículum a l’aula.
La lectura literària a infantil. Orientacions per a l’ensenyament de la literatura
La lectura… Llegeix més»
Situacions d’aprenentatge: Campanya Let’s Clean Up Europe. Seminari online 8 de febrer.
05/02/24L’Agència de Residus de Catalunya organitza el pròxim dia 8 de febrer un seminari online el dia 8 de febrer a les 17.30 h. Aquesta sessió online s’organitza per presentar recursos i experiències per dissenyar situacions d’aprenentatge en el marc de la XI edició… Llegeix més»
6 de febrer: Dia internacional contra la MGF. Tolerància Zero amb la Mutilació Genital Femenina.
02/02/24
L’Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (Objectiu 5. Aconseguir la igualtat de gènere i empoderar totes les dones i nenes) ens insten a haver erradicat la mutilació genital femenina (MGF), a 2030.
La mutilació genital femenina és una de les formes més cruels de… Llegeix més»
Eines curriculars: El diari curricular i suport a la programació de situacions d’aprenentatge.
29/01/24El diari curricular facilita tenir informació bàsica dels elements curriculars que s’han treballat en un grup classe al llarg d’un període i regular la programació.
És un instrument que faciliti la recollida de la informació bàsica dels elements curriculars que s’han treballat i es treballen en un grup… Llegeix més»
Contes matemàtics – Nou web!
25/01/24Contes Matemàtiques. Pàgina web que ens recomana Creamat.
Així comença el web de Paula Serentill, en el que podem trobar recull de contes per a totes les edats, pensats per utilitzar-los a l’aula de matemàtiques:
Al llarg de la història els contes s’han utilitzat com… Llegeix més»
De nenes a científiques
22/01/24Torna “De nenes a científiques”, una acció que s’organitza des de fa quatre anys per a celebrar l’11F, Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, amb tot l’alumnat de primària.
Aquest projecte busca generar el debat dins de… Llegeix més»