Servei comunitari 20-21

Obrim aquesta entrada per tal de facilitar informació [ orientacions, propostes i formació] entorn al desenvolupament del Servei Comunitari pel curs 2020-21, tenint en compte les peculiaritats que ens obliga la pandèmia COVID19.

ORIENTACIONS:

 

En primer lloc, incrustem a sota les orientacions del Departament. En cas que així ho desitgeu, us les podeu descarregar clicant al document.

 

 

PROPOSTES:

 

L’adquisició de les competències socials i ciutadanes s’han de treballar i assolir a través de la participació real de l’alumnat, i les necessitats social que provoca el COVID són una oportunitat per a que els estudiants puguin participar  en projectes d’Aprenentatge Servei i el Servei Comunitari per mitigar  algunes d’aquestes necessitats.

El grup Promotor referència algunes exemples d’accions i projectes inspirades en activitats que ja s’estan duent a terme i que poden ajudar a imaginar-ne de noves. Per accedir-hi podeu clicar damunt la imatge:

També podeu podeu accedir a la pàgina que fa referència al Servei Comunitari del Documents per a l’organització i la gestió dels centres Concreció i desenvolupament del currículum competencial i l’orientació educativa a l’ESO 21/07/2020

 

FORMACIÓ: 

 

Des del CRP de les Corts han organitzat al voltant de Ciutadania i Valors:

Cooperativisme a l’aula per a docents – format online [cliqueu damunt per a inscripció]
Descripció   El curs facilita eines i recursos al professorat que vulgui introduir els conceptes d’Economia Social i Solidària a l’aula (tant de forma autònoma com amb l’acompanyament que ofereix el programa de cooperatives d’alumnes per part de Barcelona Activa).
Objectius   • Donar a conèixer l’Economia Social i Solidària i el model cooperatiu a docents
• Fomentar un model de docència basat en la vivència.
• Donar-vos eines per la creació i seguiment de la cooperativa d’alumnes
• Elaborar un Pla de Treball adaptat per cada centre, participin o no en el programa d’acompanyament que ofereix Barcelona Activa.
• Proporcionar dues opcions d’aplicar el programa:
o Programa complet de cooperatives d’alumnes al llarg de tot el curs.
o Format càpsula: compactant els continguts en unes setmanes de treball intensiu.
• Donar eines, estratègies i tècniques d’aprenentatge de les temàtiques que inclouen el programa de cooperatives d’alumnes.
• Desenvolupar processos de treball col·lectiu.
Continguts   – ESS, Cooperatives i Cooperatives d’alumnes
– El Pla de Treball per implementar les cooperatives d’alumnes
– Exemples de formats i aplicacions
– Eines i mètodes de treball dels conceptes a l’aula
– Estratègies i tècniques d’aprenentatge
– Elaboració del Pla de Treball del centre
Calendari  Del 21/10/2020 al 18/11/2020 ( 15 hores – 5 sessions ) de 17:30h a 19:30h 
Lloc CURS A DISTÀNCIA
  EcoFemiSteam (grup de treball d’EduGlobalSteam a Barcelona) [cliqueu damunt per a inscripció]
Descripció   Grup de treball que s’origina sota el paraigua del grup ja actiu EduGlobalStem i que vol esdevenir un espai on crear i compartir experiències educatives en l’àmbit STEAM, incorporant-hi els objectius i perspectives de l’educació per a la justícia global i posant èmfasi i aprofundint en el marc teòric i l’aplicació didàctica de la perspectiva ecofeminista.
Objectius   1.- Dissenyar un marc teòrico-pràctic sobre ecofeminisme que esdevingui referència dins del grup per a poder-lo incorporar en les propostes didàctiques que generi el propi grup i en altres d’altres àmbits en què el professorat hi pugui estar involucrat.

2.- Elaborar i pilotar propostes didàctiques STEAM que aprofundeixin i remarquin la mirada ecofeminista dins de l’educació per la justícia global.

3.- Generar recursos didàctics per millorar i avaluar pràctiques STEAM que tinguin com a fonament la mirada de l’ecofeminisme.

4.- Crear sinergies amb altres grups de treball de docents STEAM i projectes afins.

5.- Participar activament en propostes de formació que es derivin de l’acció del grup de treball.

Continguts   1. Lectura d’articles i textos per a la construcció d’un marc ecofeminista de referència per al treball del grup.

2. Revisió compartida de bibliografia i recursos sobre didàctica dels àmbits Steam i de l’educació per a la justícia global.

3. Aplicació de metodologies didàctiques i contextos en el disseny d’activitats que facilitin els objectius del grup.

4. Creació d’un banc de recursos propi en un suport digital amb les produccions del grup.

5. Treball cooperatiu per al disseny de propostes didàctiques emmarcades dins la filosofia de treball del propi grup.

 

Calendari Del 26/10/2020 al 26/6/2021 ( 30 hores – 7 sessions ) de h a h
Lloc Aula d’Educació Ambiental Bosc Turull

Estratègies participatives d’intervenció per a l’acompanyament a joves en la mobilització social a favor de viure una vida lliure de violències masclistes
Descripció   Entorn virtual.
Aquesta formació s’emmarca en intervencions socioeducatives per a la identificació i erradicació de violències masclistes que es detecten en els centres educatius de secundària, esdevenint espais d’educació, acompanyament i apoderament de joves que volen esdevenir actors i actores de transformació i canvi i que
requereixen, alhora, de referents adults dins dels centres que puguin acompanyar-les en el seu aprenentatge i construcció com Agents d’Igualtat.
Donada la situació del COVID-19 hem adaptat les formacions a un format en línia, amb continguts i activitats repensades i que garanteixen la qualitat dels aprenentatges. Per a això, utilitzarem plataformes digitals per a les sessions en directe a partir de Jitsi, Zoom (..) i plataforma Moodle a manera de repositori de materials i recursos(tots dos recursos subministrats per la Plataforma Unitària contra les Violències de Gènere)

Les sessions estan repartides de la forma següent:
-14h en 7 sessions en directe de 2h
-6h de exercici individualitzat a partir de una plataforma Moodle.
-10h de realització de treball final per presentar en la darrera sessió.

Objectius   Proporcionar i qüestionar aspectes bàsics sobre els conceptes de violència facilitant metodologies i estratègies participatives per acompanyar als i les joves en la detecció i denúncia de les múltiples violències que pateixen en entorns educatius apoderant als i les docents per esdevenir actors i actores de prevenció i que puguin acompanyar als i les alumnes que volen transformar les seves realitats convertint-se en agents de transformació i canvi.
Continguts   Els continguts específics que es donaran a cada sessió seran els següents:
Mòdul 1. Coeducació, sexe, gènere, estereotips sexistes, masculinitats i feminitats. Des de l’escola infantil a la secundària.
Mòdul 2. Llenguatges, materials escolars, contes, textos i narracions. Sensibilització, detecció i intervenció.
Mòdul 3. Educació afectivo -sexual. Sexualitats. Amor romàntic. Pornografia. Sensibilització, detecció i intervenció.
Mòdul 4. Violències masclistes, Tipologies, violència de control, assetjament, relacions abusives… Sensibilització, detecció i intervenció.
Mòdul 5. Ocupació dels espais: patis, gimnàs, laboratoris, etc. Expectatives diferencials en funció del sexe. Sensibilització, detecció i intervenció.
Mòdul 6. Sabers de les dones i sabers de la cura: què són? on es troben? Sabers i currículum.
Mòdul 7. Projecte d’intervenció a l’aula o a l’escola (2 hores)
Observacions   Mínim 15 persones
Formador/a   Es tracta d’un equip multidisciplinari i d’expertes en cada una de les sessions impartides
Lloc CURS A DISTÀNCIA

 

 

Per a qualsevol cosa, sabeu que us podeu adreçar a nosaltres tant per telèfon, correu electrònic o través del qüestionari recull de necessitats, tot clicant a la imatge de sota:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>