La Festa dels sentits

Des del curs 1999-2000 el CRP Sarrià-Sant Gervasi (Centre de Recursos Pedagògics) conjuntament amb el Districte i les escoles d’educació especial realitzant l’activitat de dinamització coneguda amb el nom de La Festa del Sentits. En aquesta activitat l’alumnat experimenta i gaudeix de les sensacions i emocions que aporten els sentits. La festa és realitza als Jardins de la Vil·la Cecília ( Eduardo Conde, 22) que ofereix també la seva col·laboració.

Els principals objectius de la festa són:

• Afavorir l’intercanvi professional entre mestres de primària  de centres d’educació especial i ordinària.
  • Sensibilitzar l’alumnat perquè pugui treballar els sentits i les percepcions.
  • Treballar els valors de la solidaritat i la responsabilitat.

L’activitat ha comptat, des del seu inici, amb el suport de l’alumnat de la Menció d’Atenció de la Diversitat de Universitat Blanquerna i els alumnes de 6è de l’Escola Orlandai. No obstant, i al llarg d’aquests anys, l’organització i disseny de la festa ha anat virant cap a una major cota d’inclusió, fet que ha comportat la reformulació del actors habituals i la incorporació d’altres de nous.

En aquest sentit, la vinculació dels estudiants de Blanquerna ha quedat reflectida en el seu marc curricular sota la metodologia Aprenentatge enfortint la participació de la Universitat en l’activitat. Per altra banda les Escoles d’Educació Especial els mostren l’organització i el funcionament dels seus centres i supervisen els dissenys del tallers que proposen pels estudiant de Blanquerna per a la Festa dels sentits. Al costat dels alumnes de 6è d’Orlandai, cal afegir-hi, també, els de l’alumnat de 6è de l’Escola Poeta Foix, que sumen tallers al global de propostes.

Els protagonistes de la Festa dels Sentits són els alumnes de les Escoles d’Educació Especial i els alumnes de 3r l’escola Orlandai i Poeta Foix que, en petits grups, participen dels diferents tallers amb l’objectiu de gaudir plegats de la descoberta de l’altre, tot compartint aquesta jornada lúdica.

La festa finalitza amb una cloenda a càrrec de l’escola  de dansa  Vàrium de Sarrià.

Veieu la darrera activitat a Actualitat Dinamització