Suports dins l’aula: Docència compartida

El dia 21 de novembre de 2017, en el marc del Seminari d’Educació Especial, es va celebrar una sessió oberta a tots els centres educatius del districte en la que vam comptar amb la presencia de la Sra. Teresa Huguet, psicopedagoga i assessora institucional experta en codocència i suport dins l’aula. La seva presentació va ser en relació al tema  “Suports dins l’aula: Docència compartida”.

En la seva exposició la ponent va destacar:

  • La definició de Susan Bray Stainback: “L’educació inclusiva és el procés pel qual s’ofereix a tots els infants, sense distinció de la discapacitat, la raça o qualsevol altra diferencia, l’oportunitat per continuar sent membre de la classe ordinària i per aprendre dels seus companys, juntament amb ells, dins l’aula”
  • En el model inclusiu, els recursos materials, tècnics i humans són a disposició de tots els alumnes que ho necessitin sense exclusions
  • La inclusió implica:
    • Disminuir les barreres a l’aprenentatge i a la participació
    • Generar suports en els contextos ordinaris
    • Mobilitzar i optimitzar recursos
  • Considerant-la com el context d’aprenentatge i desenvolupament de tots els alumnes, el suport té sentit fer-lo dins l’aula sempre que sigui possible. D’aquesta manera el docent de suport està integrat a la dinàmica de la classe i coneix el que necessiten els alumnes.
  • Amb el suport dins l’aula s’afavoreix la implicació del tutor/a i altres docents en el procés educatiu de tot l’alumnat.
  • Tot el professorat va aprenent a atendre la diversitat en l’entorn més ordinari: El grup classe de referència.

L’activitat va gaudir d’una bona acollida, ja que hi va assistir un bon nombre de professorat de la zona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>