VincularXEducar

El passat dijous, 23 de Novembre, es va presentar a l’Auditori del CaixaForum el projecte VincularXEducar, promogut pels Centres de Serveis Socials de Numància i de Cotxeres de Sants, de l’Institut Municipal de Serveis Socials, Àrea de Drets Socials de l’Ajuntament de Barcelona.

En el projecte, a més dels Centres de Serveis Socials Numància i Cotxeres de Sants,  participen mestres, infants i famílies de les escoles Francesc Macià i Cavall Bernat, i diverses entitats de lleure educatiu –esplais i caus-.

VincularXEducar és un projecte comunitari que va néixer al 2010 i que, a dia d’avui, treballa amb un centenar de nenes i nens de 1r a 6è, amb l’objectiu d’afavorir el seu procés educatiu, millorant la seva vinculació i la de les famílies de l’escola amb les entitats de lleure educatiu del barri. El projecte parteix del supòsit que l’enfortiment dels lligams amb el barri del que formen part constitueix una bona base per al seu desenvolupament futur i per a la millora dels seus aprenentatges.

Per a les famílies significa una possibilitat d’apropament positiu a l’escola i a les entitats de lleure, millorant la xarxa relacional i el coneixement de l’entorn.

A l’escola li facilita la connexió amb el món global del seu alumnat i de les seves famílies, a més de permetre-li establir continuïtats educatives entre els diferents agents del territori.

Per a les entitats de lleure suposa participar proactivament en l’educació dels infants alhora que s’enforteixen com a organitzacions, obrint-se a la diversitat i afavorint la cohesió social.

Per als serveis socials és una ocasió per incidir preventivament en la comunitat i per afavorir la promoció social i el reconeixement mutu de totes les parts implicades.