Conferència sobre les escoles de Sants a la biblioteca “Vapor Vell”

El dia 2 de desembre el professor Joan Sanromà, de l’institut Lluís Vives va fer una xerrada sobre el tema “Escolars, mestres i escoles de Sants en temps de guerra”

Aquesta conferència va tenir lloc en el marc de l’exposició  “Escoles a Sants” que ha organitzat l’associació “Avismón” i que estarà a la biblioteca fins al dia 17 de desembre.

El professor Sanromà va fer un recorregut històric a partir dels anys 20. Les escoles de la  República tenien una metodologia molt activa i organitzaven moltes sortides per conèixer el medi. A l’esclatar la guerra civil s’han d’eliminar les sortides i l’alumnat ha de treballar a l’aula. Aleshores fan dibuixos per reflectir la realitat quotidiana.

El CENU (Comité de l’Escola Nova Unificada) va tenir un paper primordial en l’organització de la vida escolar. Hi havia molta diversitat d’escoles: de congregacions, parroquials, particulars, catalanes i ateneus.

Alguns mestres destacats del barri van ser Floreal Ocaña i Francesc Masclans.

El professor Sanromà també va parlar de la repressió que van patir alguns docents després de la guerra i del protagonisme que van adquirir els centres de caràcter catòlic.

L’alumna Andrea Cuartero del mateix institut Lluís Vives va llegir alguns textos de personatges reals de l’època com a testimoni.