Com el cervell aprèn, recorda i oblida

CervellEl dimecres dia 15 a les 17 hores el Dr. Ignacio Morgado va fer una conferència sota el títol “Com el cervell aprèn, recorda i oblida

El Dr. Morgado és investigador i catedràtic de Psicobiologia a l’institut de Neurociència de la UAB i ha escrit llibres com

La xerrada va tenir lloc a la sala d’actes del Centre Cívic de les Cotxeres de Sants i formava part de la sessió inaugural del curs 2010-11

El Dr. Morgado va començar explicant quin són els processos que empra el cervell per aprendre conceptes nous. Tant l’aprenentatge com la memòria tenen unes bases fisiològiques que s’ha pogut establir de la neurociència. Després va comentar com recordem els coneixements adquirits i perquè n’oblidem alguns. Molt sovint recordem algun esdeveniment no com havia  passat sinó com ens agradaria que hagués passat.

El cervell humà no madura fins als 20 anys. En aquest procés hi té molt de pes el context familiar i social. Un excés d’estrès pot afectar la integritat del cervell, ja que provoca hipertensió i aquesta pot generar embòlies i altres accidents vasculars.

Alguns transtorns com la depressió i l’ansietat estan relacionats amb alteracions del cervell emocional.

Finalment, va recomanar als docents de llengües que facin classes molt actives amb pràctiques de llengua oral  i que no es basin tant en l’aprenentatge memorístic de la gramàtica. Les llengües cal aprendre-les a la infància ja que més tard el cervell perd plasticitat i capacitat d’aprenentatge.

Les persones assistents van mostra molt d’interès i van formular-li preguntes.

Si voleu més informació, podeu llegir aquesta entrevista.

Igancio MorgadoTambé es mostra obert a comentaris, suggeriments o preguntes

correuignacio.morgado@uab.es

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>