9 d’octubre de 2020

Des del Consorci Besòs Tordera i la Fundació RIVUS ens fan arribar el Programa d’Educació AmbientalDescobreix el riu, adreçat als centres educatius. A través dels diferents tallers a l’aula, les visites a les depuradores i les sortides de camp, els participants adquireixen coneixements i experiències en relació al cicle de l’aigua i els seus usos, l’entorn fluvial, la fauna o la flora dels nostres rius.

El centre de documentació i recursos educatius del Parc de Collserola ens fan propostes d’activitats per a la Setmana de la natura. Podeu veure entrada al Facebook del CDRE sobre el tema.

Ja està oberta la inscripció al Congrés Català d’Educació Matemàtica Reus-Tarragona que tindrà lloc de forma virtual del 13 al 15 de novembre del 2020, dirigit a docents d’infantil, primària i secundària.

Amb l’objectiu d’intentar facilitar la feina de les persones que coordinen les biblioteques dels centres educatius, des del programa “puntedu” s’ha elaborat el dossier Dinamitzem? Propostes per a la biblioteca escolar. Es tracta d’un recull de 35 activitats dirigides a les diferents etapes de l’escolaritat obligatòria.

Arriba la sisena edició de STEAMConf Barcelona 2020, que enguany serà en format telemàtic els dies 22, 23 i 24 d’octubre. Hi participen ponents internacionals i locals que presentaran experiències educatives amb la mirada STEAM a través de conferències i de tallers.

El 22 d’octubre de 2020 es realitzarà en format telemàtic la IX Jornada d’Innovació i Recerca docent a la Universitat, a l’Ensenyament Secundari i Primària. També podeu consultar l’oferta formativa de Tecnologia del CESIRE prevista per a tot aquest curs i accedir a la inscripció a les activitats de la primera convocatòria.

La UNESCO anima a participar a la Conferència internacional de la UNESCO sobre l’educació a escala mundial amb un paquet de seminaris en línia vinculats a l’educació per al desenvolupament sostenible.

S’ha publicat a Alexandria una sèrie de cursos creats pel Departament d’Educació per a diverses matèries, adreçats a l‘alumnat des de 5è de primària fins a 4t d’ESO. Aquests cursos abasten la programació curricular de les matèries durant el primer trimestre del curs acadèmic. Es poden desenvolupar de forma presencial a l’aula i també poden ser especialment útils en cas de confinament, per treballar-ne els continguts de forma telemàtica.

El 30 d’octubre tindrà lloc la Jornada FAACCC, un espai col·lectiu de reflexió de les arts comunitàries previ al Festival de les Arts Comunitàries de Catalunya (FAACCC), que s’ha hagut de posposar per la pandèmia i se celebrarà el maig del 2021. Aquesta jornada intensiva està dirigida sobretot a estudiants i professionals de la cultura i l’acció social. Inscripcions abans del dia 15 d’octubre aquí.