Full informatiu. Febrer 2018

XII Jornades d’Educació Infantil 0-6

Dimarts 27 de febrer : Conferència “L’educació emocional a l’educació infantil, un pilar fonamental de l’escola inclusiva” a càrrec de Carme Timoneda, directora de la Fundació Carme Vidal Xifre de Neuropsicopedagogia. Professora titular del Departament de Pedagogia de la Universidad de Girona
Dijous 15 de març:  Presentació d’experiències
Hora: de 18 a 20h
Lloc: Biblioteca Singuerlín – Salvador Cabré   Inscripció

XVIII Presentació de treballs de recerca de Santa Coloma de Gramenet

El proper dimecres 28 de febrer de 2018 es realitzarà la XVIII Presentació de treballs de recerca per part d’alumnat de 2n de batxillerat dels instituts de Santa Coloma de Gramenet, a la biblioteca Singuerlín-Salvador Cabré.

Està organitzada pel grup de treball de coordinació pedagògica de secundària dels instituts de Santa Coloma, dins de Pla de Formació de Zona, i amb el suport de l’Ajuntament de la ciutat.

Programa de la presentació.

Saló de l’Ensenyament 2018

Des del 14 al 18 de març en el recinte Montjuïc, el Saló de l’Ensenyament presenta una completa i actualitzada oferta d’estudis de batxillerat, universitaris, altres estudis superiors, complementaris, de formació professional i idiomes, així com serveis a l’educació.
Compra d’entrades. – el professorat té entrada gratuïta a través del Departament  d’Ensenyament.

Programa d’activitats

IV Trobada Art i Escola: I ara què? (ICE UAB)

L’ICE de la UAB, amb el seu equip “Amb Sense. Art i Escola”  proposa una trobada el 16 i 17 de març, adreçada a tot el professorat per generar experiències inspiradores per al treball a l’aula a través de les arts, en aquests moments de canvi de paradigma global.

Programa i  formulari d’inscripció en aquest enllaç.

V Jocs Florals Escolars de Catalunya

El Departament d’Ensenyament convoca els V Jocs Florals Escolars de Catalunya  amb la finalitat d’estimular l’expressió escrita, aprofitant la tradició cultural que molts centres ja celebren.
Aquesta convocatòria s’adreça als centres d’educació primària i educació secundària obligatòria. Les modalitats poden ser poesia, prosa i conte digital només per a la categoria H.

Els treballs seleccionats s’han d’enviar al Centre de Recursos Pedagògics abans del 27 d’abril de 2018.
Per cada treball presentat, cal omplir el formulari de participació.

Chroma. L’app per al conte digital dels jocs florals

El croma (de l’anglés chroma key) és una tècnica audiovisual utilitzada àmpliament tant en cinema i televisió com en fotografia, que consisteix en la substitució d’un fons per un altre mitjançant ordinador o el dispositiu mòbil i que pot ser molt útil per als contes audiovisuals dels jocs florals.

L’aplicació està disponible per a iOS i Android