Robòtica educativa: Bee-bots

Els Bee-Bots són uns robots en forma d’abella molt divertits que permeten iniciar a la robòtica als més petits (3 a 7 anys).

Els alumnes programen el moviment del robot amb els comandaments, creant una seqüenciació d’ordres per tal que el Bee-bot arribi allà on se li hagi demanat. Aquest tipus d’activitat ajuden a que els nostres alumnes treballin en equip, siguin creatius, fomenta el raonament lògic i estructura el pensament.

L’equip conté 6 robots Bee-Bots amb una estació de càrrega, 3 catifes.

El podem programar a travès d’uns botons que té a l’esquena, podent memoritzar 40 passos: endavant, enrere, gir a la dreta, gir a l’esquerra, pausa i esborrar programa.

Característiques:
  • 7 botons de comandament: avança, retrocedeix, gira a la dreta, gira a l’esquerra, PAUSA (=), ESBORRAR (X) i EN MARXA (GO).
  •  Memoritza més de 40 instruccions.
  • Confirma les instruccions amb sons i parpelleigs d’ulls.
  • Es desplaça amb precisió en passes de 15 centímetres i gira 90 graus. S’acostuma a utilitzar sobre quadrícules de 15×15 cm.
  • Bateria recarregable (durada aprox. 5 hores)

Com funciona un BEE-BOT

1. A la part de sota de l’abella-robot hi ha els interruptors d’engegada (POWER) i so (SOUND). Els posem a ON.
  2. El botó AVANÇA desplaça el robot 15 centímetres endavant. El botó RETROCEDEIX el mou la mateixa distància marxa enrere. Els botons GIRA A LA DRETA i GIRA A L’ESQUERRA fan girar el robot 90 graus en el sentit triat, però sense desplaçar-se de la seva posició.
  3. Premem un botó (farà un so i un parpelleig d’ulls) i després un altre fins a completar la seqüència d’ordres. En acabat, deixem el Bee-bot a la casella inicial del tauler i premem el botó GO.
  4. El robot executa la primera ordre, fa una breu pausa i continua la seqüència. Per indicar que ha acabat, s’atura i parpelleja intermitentment mentre fa tres sons seguits.
  5. La seqüència de botons que hem premut queda desada. Si premem GO, tornarà a fer el mateix. Si li donem més ordres, les afegirà a les que ja tenia desades.
  6. Si el que volem és canviar les instruccions, caldrà prémer el botó X per esborrar les instruccions anteriors abans d’escriure la nova seqüència.
  7. Si premem el botó (=) PAUSA dins una seqüència, quan arribi l’ordre, s’aturarà un moment mentre parpelleja. És el botó ideal per marcar punts dins un itinerari.
  8. Després d’un temps inactiu, fa un soroll i es desconnecta. En acaba torneu els intermitents a la posició OFF. La bateria té una durada mitjana de 5 hores, segons l’ús que se’n faci. Haureu de posar-los a l’estació de càrrega i endollar-los al corrent per tenir-los a punt per l’endemà.

Reserva de la maleta en aquest enllaç.