Nou butlletí trimestral BDR

Recull de les novetats relacionades amb la lectura, en tot el seu abast, incorporades al BDR al primer trimestre del curs 2019-20 pel grup de treball en xarxa dels Centres de Recursos Pedagògics de Catalunya. Enllaç

Curs Explora la neu 2020

S’ha obert la inscripció al curs “Explora la neu” adreçat a Professorat de Matemàtiques, Ciències experimentals i de Tecnologia d’ESO i Batxillerat amb els següents objectius:

• Formació de la neu i el seu posterior aprofitament en el desglaç.
  • Identificació d’empremtes d’animals, que ajuda a observar els seus hàbitats.
  • Funcionament d’una estació d’esquí: captació d’aigua per a la generació de neu artificial, consum energètic, mesures de seguretat, primers auxilis en cas d’accident…

Llegeix més»

Les escoles participen a la COP25

La Xarxa estatal Escoles cap a la Sostenibilitat en RED, de la que el Programa Escoles Verdes i la Xarxa Catalana d’Escoles per la Sostenibilitat formen part ha organitzat una conferència virtual per donar a conèixer les accions que fan els centres per fer front al canvi climàtic. Es tracta de pujar  al padlet https://padlet.com/esenred21/cop25

• una foto
  • un títol de l’acció escolar contra el canvi climàtic
  • i el missatge que es vulgui enviar a les autoritats que participen en la COP25 perquè actuïn contra el canvi climàtic.

Al mateix enllaç podreu trobar el recull de les aportacions de tots els centres que hi han participat.

Programa formatiu de prevenció de la violència masclista

Aquest programa formatiu de prevenció de la violència masclista consta de formació per a docents, per l’alumnat de cicle superior d’Educació Primària i alumnat de 3r i 4t d’ESO i formació per les famílies.L’objectiu del programa formatiu és dotar a l’alumnat, els professors i les famílies d’eines i recursos que els permetin identificar i abordar la violència masclista.

La formació a l’alumnat i les famílies s’organitza entorn 4 mòduls d’activitats, d’una hora de durada cadascú i els continguts responen als següents temes:

• aproximació a la coeducació i l’equitat de gènere;
  • construcció de models alternatius de masculinitat i feminitat;
  • relacions afectives i sexuals saludables;
  • tolerància zero a la violència masclista i relacions abusives.

El programa formatiu de prevenció de violència masclista forma part del bloc preventiu del recent publicat  Protocol de prevenció, detecció i intervenció davant la violència masclista entre l’alumnat del Departament d’Educació.

Jornada de Servei Comunitari

El 25 de gener de 2020 tindrà lloc, a l’espai BITAL de l’Hospitalet, la Jornada de Servei Comunitari.

S’adreça a docents d’educació primària, docents d’educació secundària, referents de SC dels serveis educatius, membres d’entitats i tècnics i responsables dels ajuntaments.

Podeu formalitzar la inscripció a la Jornada de Servei Comunitari fent clic als enllaços següents:

• Si sou docent: Podeu fer la inscripció aquí
  • Si sou d’una entitat o d’un ajuntament: Formulari