Els Serveis Educatius del Departament d’Ensenyament donen suport i assessorament als centres educatius públics i privats concertats de nivells educatius no universitaris. Cada servei educatiu està format per un equip multidisciplinar que ofereix els següents serveis:
- Suport i assessorament en estratègies organitzatives, didàctiques i metodològiques per a l’assoliment de les competències bàsiques.
- Suport en la tutoria i l’orientació educativa.
- Detecció precoç de les dificultats d’aprenentatge, socials, motrius i fer avaluacions psicopedagògiques.
- Assessorament sobre el procés d’escolarització en necessitats educatives específiques i especials (NEE).
- Assessorament sobre adaptacions curriculars individuals (CI).
- Suport en la prevenció de l’abandonament escolar prematur.
- Suport en el tractament integrat de llengua i continguts.
- Planificació i gestió del catàleg de formació del professorat de la zona.
- Suport i assessorament en didàctica, innovació i/o planificació: plans de millora, TAC, suport a la lectura…
- Servei de préstec de maquinari, vídeos i textos especialitzats en temes educatius.
- Suport a projectes internacionals pel desenvolupament del plurilingüisme i de les competències comunicatives dels alumnes.
L’àmbit d’actuació del servei educatiu és la comarca del Pla de l’Estany.
Qui pot fer la demanda dels serveis?
- Els centres, mitjançant els seus equips de direcció.
- Col·lectius de docents, d’especialitat, de nivell, d’interessos, etc.
- Els docents directament.
- Altres entitats vinculades a l’Educació.
Com es fa la demanda?
Trucant o enviant un correu electrònic als diferents serveis:
CRP: 972 573 456 >>> crp-pladelestany@xtec.cat
EAP: 972 573 803 >>> eap-pladelestany@xtec.cat
LIC: 972 573 803 >>> se-pladelestany@xtec.cat
Línies prioritàries dels serveis educatius per al curs 2018-2019
Les línies prioritàries d’actuació dels serveis educatius per al curs 2018-2019 es fonamenten en els eixos d’actuació de l’Ofensiva de país a favor de l’èxit escolar, Pla per a la reducció del fracàs escolar a Catalunya 2012-2018 i son les següents:
- Impulsar en els centres el treball competencial, l’orientació educativa i l’avaluació formativa com a eines del procés de personalització de l’aprenentatge.
- Assessorar i col·laborar en les mesures i suports adoptats a l’aula i al centre i amb la l’avaluació continuada per valorar-ne la idoneïtat.
- Assessorar i col·laborar la detecció de les dificultats d’aprenentatge, de comunicació i de relació i en la intervenció precoç.
- Promoure la llengua oral, la lectura i l’escriptura com a eixos vertebradors dels aprenentatges en totes les àrees i matèries curriculars.
- Promoure accions escolars de dinamització lingüística i comunicativa per al desenvolupament de la competència plurilingüe i intercultural dels alumnes.
- Promoure la millora de la competència professional dels docents a través de l’impuls de la formació contínua i l’adequació a les necessitats educatives dels alumnes i fomentar-ne la recerca, la innovació i la participació en projectes internacionals.
- Promoure iniciatives que afavoreixin la participació, implicació i compromís de la família en el seguiment de l’evolució acadèmica i personal de l’alumne.
- Dinamitzar actuacions entre la comunitat escolar i educativa per afavorir respostes integrals adequades al context educatiu dels centres.
- Donar suport a l’organització i a la gestió autònomes dels centres educatius.
- Col·laborar amb els serveis territorials i la Inspecció en l’enfortiment del lideratge pedagògic dels directors i dels equips directius.
- Promoure iniciatives per afavorir la reincorporació al sistema educatiu de les persones en situació d’absentisme i d’abandó prematur dels estudis i la formació.