El programa Ara Escric a l’Escola Pia de Balaguer. L’entrevista personalitzada.

El passat 18 de setembre, en el marc de la jornada: Fem llengua. Mostra d’experiències dels centres participants als programes AraESCRIC, AVANCEM cap al TRACTAMENT INTEGRAT DE LLENGÜES I IMPULS DE LA LECTURA que es va celebrar a l’EOI de Lleida, l’Escola Pia de Balaguer va presentar la seva experiència.

En els següents vídeos veureu una mostra de l’activitat “Entrevista personalitzada” que s’emmarca dins del projecte “Ara Escric“, de l’Escola Pia de Balaguer.

El primer vídeo està gravat durant la primera fase del procés escriptor, quan l’alumne/a planifica sobre què vol escriure en el text lliure que se li ha demanat.
La funció de la mestra en l’entrevista rau en desbloquejar i motivar una alumna que es queda en blanc i no sap sobre què escriure.

El segon vídeo es grava en la segona fase del procés escriptor, quan l’alumne/a ja ha escrit part del seu text. La Tasca de la mestra consisteix en detectar en quin o quins aspectes vol millorar el text de l’alumna (en cap cas ha d’intentar millorar TOT el text). La millora ha de dur implícita una estratègia o contingut al que l’alumne/a ha d’arribar per sí mateix a identificar , mitjançant les preguntes de la mestra , i que li servirà per millorar el text concret i els futurs. D’aquesta manera avança en el seu aprenentatge de l’escriptura.